آمریکا به کشتی‌های تجاری‌اش در خاورمیانه درباره حمله ایران هشدار داد

نمایی از خلیج فارس در سواحل عمان (عکس تزئینی است)
نمایی از خلیج فارس در سواحل عمان (عکس تزئینی است) Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این بیانیه می‌نویسد: «امکان دارد ایران و عوامل نیابتی‌اش ناوهای نظامی و یا کشتی‌های نفتکش آمریکایی را در دریای سرخ، خلیج فارس یا باب‌المندب مورد هدف قرار دهد.»

آگهی

دولت ایالات متحده آمریکا به کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های این کشور که در آب‌های استراتژیک خاورمیانه تردد می‌کنند نسبت به حمله احتمالی مستقیم یا نیابتی ایران هشدار داد.

اداره دریانوردی آمریکا در بیانیه‌ای که روز جمعه ۲۰ اردیبهشت منتشر شد گفته است بر اساس گزارش‌ها ایران تدارکات خود را برای انجام عملیات تهاجمی علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه خلیج فارس افزایش داده است. این بیانیه وضعیت هشدار را تا ۵ نوامبر سال جاری تعیین کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «از اوایل ماه مه و پس از تهدید به بستن تنگه هرمز، احتمال این که ایران یا گروه‌های نیابتی این کشور در منطقه علیه منافع ایالات متحده و یا شرکای آن، از جمله زیرساخت‌های تولید نفت دست به حملاتی بزنند، افزایش یافته است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

همچنین این بیانیه می‌نویسد: «امکان دارد ایران و عوامل نیابتی‌اش ناوهای نظامی و یا کشتی‌های نفتکش آمریکایی را در دریای سرخ، خلیج فارس یا باب‌المندب مورد هدف قرار دهد.»

در هفته‌های اخیر و به ویژه پس از قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا و همچنین اعمال تحریم‌های تازه علیه تهران سبب شدت گیری تنش‌ها میان دو کشور شده است.

در همین راستا روز ۶ مه جان بولتون اعلام کرد اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و یگان بمب‌افکن ارتش آمریکا به خاورمیانه حامل این پیام روشن برای ایران است که در صورت هرگونه تعرض نظامی علیه منافع ایالات متحده و یا متحدان آن، با واکنشی بی‌رحمانه مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

روز جمعه همچنین فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که بمب‌افکن‌‌‌های آمریکایی بی-۵۲ در پایگاه هوایی این کشور در قطر فرود آمده‌اند. این اقدام طبق آنچه واشنگتن توضیح داده برای «تهدیدات ایران» صورت گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حادثه برای چند شناور ایران در خلیج‌فارس

نیویورک تایمز: آمریکا طرح‌های نظامی علیه ایران را بازبینی کرده است

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها