موج خودکشی در بزرگترین شرکت مخابراتی فرانسه؛ مدیر عامل سابق محاکمه می‌شود

موج خودکشی در بزرگترین شرکت مخابراتی فرانسه؛ مدیر عامل سابق محاکمه می‌شود
Copyright عکس از آرشیو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پرونده رسیدگی به اتهام «اذیت و آزار روانی» دیدیه لومبار ده سال پس از موج خودکشی در شرکت مخابراتی «فرانس تلکوم» آغاز می شود.

آگهی

دادگاه رسیدگی به اتهامات دیدیه لومبار، مدیر عامل سابق بزرگترین شرکت مخابراتی فرانسه و دیگر میدران پیشین این شرکت روز دوشنبه آغاز می شود.

این برای اولین بار است که مدیرعامل یکی از شرکت های بزرگ فرانسه به اتهام «اذیت و آزار روانی» در جریان هدایت مجموعه تحت مدیریت خود محاکمه می شود.

پرونده رسیدگی به اتهام «اذیت و آزار روانی» دیدیه لومبار ده سال پس از موج خودکشی در شرکت مخابراتی «فرانس تلکوم» آغاز می شود. این شرکت اکنون نام خود را به «اورانژ» تغییر داده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

پیش بینی می شود رسیدگی به پرونده قضایی مدیرعامل سابق «فرانس تلکوم» و دیگر مدیران پیشین این شرکت تا ماه ژوئیه (تیر ماه) ادامه پیدا کند.

بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ میلادی ۳۵ نفر از کارکنان شرکت «فرانس تلکوم» خودکشی کردند. تعدادی از آنها در محل کار خود دست به خودکشی زدند. در دادگاه رسیدگی به پرونده دیدیه لومبار علاوه بر خودکشی کارکنان، شیوه مدیریت «فرانس تلکوم» در فاصله بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ مورد بررسی قرار می گیرد.

قاضی پرونده رسیدگی به پرونده مدیران سابق «فرانس تلکوم» پیش از این اعلام کرده بود که این پرونده به «اذیت و آزار روانی سازمان یافته در سطح یک شرکت از سوی مدیران» آن مربوط می شود.

دیدیه لومبار بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ مدیر عامل «فرانس تلکوم» بود. این شرکت در سال ۲۰۱۳ به «اورانژ» تغییر نام داد.

متهمان این پرونده ممکن است به یک سال زندان و پرداخت ۱۵ هزار یورو جریمه محکوم شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بی تی، اپراتور مخابراتی بریتانیایی به سرمایه گذاری بالایی روی می آورد

پیشرفت مذاکرات ادغام شرکتهای «اورانژ» و «بوییگ تله کام»

مجلس ملی فرانسه تبعیض براساس مدل و رنگ مو را ممنوع کرد