آنگولا؛ بازسازی مسیر حمل و نقل ریلی و خلق فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری

آنگولا؛ بازسازی مسیر حمل و نقل ریلی و خلق فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خط آهن ۱۳۰۰ کیلومتری که به‌تازگی در آنگولا بازسازی شده است، بر رشد و توسعه یکی از بزرگترین اقتصادهای قاره سیاه تاثیر زیادی دارد. به کمک این خط آهن می‌توان مواد معدنی را به‌سرعت از معادن جنوب آفریقا به بازارها منتقل کرد.

آگهی

معادن شرق قاره سیاه از دارالسلام در تانزانیا گرفته تا بیرا در موزامبیک شهر بندری دوربان در اقیانوس هند می‌توانند از طریق آنگولا محموله‌های خود را به شهر بندری لبیتو در کنار اقیانوس آتلانتیک برسانند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

راه‌آهنی به طول ۱۳۰۰ کیلومتر

راه‌آهن «بنگوئلا» در آنگولا به تازگی بازسازی شده است. این مسیر حمل‌ونقل ریلی مواد معدنی را به‌سرعت از معادن جنوب آفریقا به بازارهای سراسر قاره سیاه منتقل می‌کند. ساخت این خط آهن در رشد اقتصادی آنگولا و آینده سرمایه‌گذاری در این کشور تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

بازسازی این خط آهن به طول ۱۳۰۰ کیلومتر باعث شده است که زمان حمل و نقل محموله‌های مواد معدنی از چند هفته به چند روز کاهش یابد.

راه‌آهن «بنگوئلا» در سال ۱۹۲۹ میلادی توسط سِر رابرت ویلیامز، مهندس معدن و یکی از پیشگامان کاوشگری در آفریقا ساخته شده است. او کاشف معادن مس در استان کاتانگا بود.

مسیر حمل و نقل ریلی «‌بنگوئلا»‌ در آنگولا

ساخت این خط آهن حدود ۲۶ سال تولید کشید و امتیاز انحصاری آن در سال ۲۰۰۱ میلادی به پایان رسید. سپس یک شرکت چینی آن را با هزینه ۲.۳ میلیارد یورو بازسازی کرد. زمان افتتاح این خط آهن در سال ۲۰۱۵ میلادی، از لوکوموتیوهای جنرال الکتریک و تجهیزات ریلی چینی استفاده شد.

لوئی لوپس تیکسیرا،‌ مدیر خط آهن بنگوئلا دربارۀ گسترش آن در آینده می‌گوید: «در حال حاضر ما هر دو هفته یک بار دو قطار داریم اما می‌خواهیم این تعداد را به چهار یا حتی پنج قطار در روز برسانیم.»

بیشتر بخوانید:

پتانسیل اقتصادی بازسازی خط آهن لبیتو

فعالان حوزه‌های کشاورزی، صنایع، ساخت و ساز و شرکت‌های جدید می‌توانند از راه‌آهن بنگوئلا بهره ببرند. شرکت تدارکات «ایرلی گرین»‌ در لوآندا، پایتخت آنگولا یکی از این شرکت‌هاست.

سرجیو چامبل مدیر شرکت «ایرلی گرین»‌ می‌گوید:‌ «با استفاده از این خط صرفه‌جویی زیادی در وقت می‌شود و فاصله زمانی‌ِ ما به معادن جمهوری دموکراتیک کنگو کمتر شده است.»

علاوه بر صنایع بزرگ، کسب و کارهای کوچک و مردم محلی نیز می‌توانند از مزایای بازسازی این خط آهن بهره ببرند. این مسیرحمل و نقل ریلی یکی از مسیرهای مورد علاقه برای مسافران و تجار لبینو به شمار می‌آید.

جان شوبرت سالهاست که به عنوان انسان‌شناس در آنگولا تحقیق می‌کند. او می‌‌گوید: «تا پیش از این در منتهی‌الیه شرق آنگولا هیچ جاده‌ و مسیری برای حمل و نقل وجود نداشت. مردم با این خط آهن می‌توانند محصولات کشاورزی خود را در استانهای همسایه بفروشند. پتانسیل بازسازی این خط آهن برای رشد و توسعه اقتصادی بسیار زیاد است. صنایع تبدیلی، کشاورزی و تجاری می‌توانند به این وسیله تولیدات و محصولات خود را به شهرها و سواحل دیگر صادر کنند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

سرمایه گذاری‌های گستردۀ خارجی در استان «کوانزا سول» آنگولا