چین: انتقاد آمریکا از نقش پکن در آمریکای لاتین «افتراآمیز» است

چین: انتقاد آمریکا از نقش پکن در آمریکای لاتین «افتراآمیز» است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی وزیر خارجه چین: «ایالات متحده آمریکا برای مدتهای طولانی آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود محسوب می کرد و از اهرم‌هایی چون فشار، تهدید و حتی سرنگونی رژیم‌های سیاسی در این منطقه استفاده کرده است.»

آگهی

چین روز دوشنبه انتقادهای آمریکا درباره نقش پکن در آمریکای لاتین را «افتراآمیز» ارزیابی و این انتقادات را محکوم کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در جریان سفری سه روزه به شیلی، پاراگوئه و پرو، چین را متهم کرد که با حمایت مالی از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا به فروپاشی اقتصاد این کشور کمک کرده است در حالی که کاراکاس بطور فزاینده‌ای در بحران سیاسی فرو می رود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین چین را در ارتباط با اینکه خواستار عدم مداخله در ونزوئلا شده است، به دورویی متهم کرد و گفت که دخالت‌های مالی چین در ونزوئلا به فروپاشی ونزوئلا کمک کرده است.

لو کانگ سخنگوی وزیر خارجه چین در اظهاراتی کوتاه گفته است چنین سخنانی «دروغ»است. او همچنین سخنان وزیر خارجه آمریکا را افتراآمیز و غیرمسئولانه توصیف کرد.

سخنگوی وزیر خارجه چین افرود: «ایالات متحده آمریکا برای مدتهای طولانی آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود محسوب می کرد و از اهرم‌هایی چون فشار، تهدید و حتی سرنگونی رژیم‌های سیاسی در این منطقه استفاده کرده است.»

لو کانگ همچنین گفت است که کشورهای آمریکای لاتین بزودی خواهند فهمید که چه کسی دوست واقعی آنهاست.

ایالات متحده آمریکا فشارها بر مادورو را در ماههای گذشته افزایش داده است تا از قدرت کناره گیری کند و از کشورهای جهان خواسته است که به ائتلاف حمایت از خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا بپیوندند.

آمریکای لاتین در سالهای اخیر شاهد تغییر فضای سیاسی به نفع راستگرایی بوده است و بیشتر کشورهای این منطقه در جهت سیاست‌های آمریکا از گوایدو حمایت می کنند.

نفوذ ایالات متحده آمریکا در آمریکای لاتین بطور فزاینده ای از سوی چین به چالش کشیده شده است، کشوری که رشد اقتصادی دو دهه گذشته آن نیاز به مواد خام آمریکای لاتین را افزایش داده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران ونزوئلا؛ چین نسبت به مداخله خارجی هشدار داد

روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره ونزوئلا را در شورای امنیت وتو کردند

یک کارشناس آمریکای لاتین به یورونیوز: ایران ونزوئلا نمی‌شود