وزیر ارتباطات ایران: سه ماهواره به فضا خواهیم فرستاد

وزیر ارتباطات ایران: سه ماهواره به فضا خواهیم فرستاد
Copyright عکس وزارت دفاع ایران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیر ارتباطات ایران به رویترز گفت: «اینطور نیست که موشک‌های ماهواره‌بری که در ایران توسعه داده شده پوششی برای فعالیت موشکی باشد. چرا که اگر ایران بخواهد فعالیت موشکی انجام دهد آن را آشکارا انجام می‌دهد و این جزو حقوق دفاعی ما است. تهران قصد دارد سه ماهواره به فضا بفرستد.»

آگهی

فعالیت‌های موشکی و ماهواره‌ای ایران در شرایطی ادامه یافته که حضور هر مقام مسئولی در نشست‌ها و سمینارهای بین‌المللی سئوالاتی در همین زمینه را به دنبال دارد. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که برای حضور در نشستی در ژنو سوئیس به سر می‌برد در همین زمینه به رویترز گفت: «اینطور نیست که موشک‌های ماهواره‌بری که در ایران توسعه داده شده پوششی برای فعالیت موشکی باشد. چرا که اگر ایران بخواهد فعالیت موشکی انجام دهد آن را آشکارا انجام می‌دهد و این جزو حقوق دفاعی ما است. تهران قصد دارد سه ماهواره به فضا بفرستند.»

او درباره تصمیم اخیر آمریکا برای قرار دادن نام سپاه ایران در فهرست گروه‌های تروریستی نیز افزود: «درباره نیروی قدس نیز چنین حماقتی کرده بودند و همان را درباره سپاه هم انجام دادند. برآورد ما این است که این‌ها تاثیری ندارد. این تحلیل ما نیست بسیاری از تحلیگران نیز بر این باورند که این اقدام‌ها نمایشی بود برای تاثیرگذاری بر انتخابات اسرایل و نه چیزی بیشتر.»

خبرنگار رویترز همچنین از او درباره احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ایران پرسیده و پاسخی در این زمینه منتشر نشده است.

فعالیت‌های موشکی ایران در شرایطی کماکان دنبال می‌شود که ایالات متحده آمریکا بارها تاکید کرده که ایران می‌تواند از اینگونه اقدامات موشکی خود برای پوشش دیگر فعالیت‌های موشکی و قرار دادن کلاهک‌های هسته‌ای روی موشک‌های خود استفاده کند.

آذری جهرمی پیش از این از قرار نگرفتن ماهواره «پیام» در مدار خبر داده بود. با این حال این کشور بنا دارد فعالیت‌ خود برای ارسال ماهواره به فضا را ادامه دهد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه‌ ایالات متحده آمریکا نیز تا کنون بارها انتقاداتی را نسبت به توسعه ظرفیت‌های موشکی تهران عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویارویی مستقیم نظامی با اسرائیل چه تاثیری بر زندگی شهروندان عادی ایران می‌گذارد؟

پلیس ایران دور جدید سخت‌گیری‌ها برای حجاب اجباری را آغاز کرد

ایران یک کشتی «مرتبط با اسرائیل» را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد