سیل در ایران؛ ۹ شهر استان خوزستان تخلیه می‌شود

سیل در ایران؛ ۹ شهر استان خوزستان تخلیه می‌شود
Copyright عکس از خبرگزاری مهر/عکاس: مرتضی جابریان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر کشور ایران می گوید که «۴۰۰ هزار نفر» در استان خوزستان در معرض سیل قرار دارند.

آگهی

مقامات ایران دستور تخلیه تعدادی از شهرهای استان خوزستان را به دلیل جاری شدن سیل صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری های ایران در پی افزایش رهاسازی آب از سد کرخه دستور تخلیه اضطراری شهرهای سوسنگرد، بستان، الهایی، دارخوین، هویزه، حمیدیه، کوت سیدنعیم، رفیع و ابوحمیظه در استان خوزستان صادر شده است.

دستور تخلیه صدهاهزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای استان خوزستان در حالی صادر می شود که تاکنون اماکن اضطراری مورد نظر برای اسکان ساکنان این شهرها و روستاها مشخص نشده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

وزیر کشور ایران: ۴۰۰ هزار نفر در معرض سیل قرار دارند

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران روز جمعه گفته بود که «۴۰۰ هزار نفر» در استان خوزستان در معرض سیل قرار دارند. وی از پنج استان دیگر ایران خواسته بود تا با بسیج امکانات خود در صورت لزوم به کمک سیل زدگان در استان خوزستان بیایند.

وی اظهار داشت: «با توجه به تدابیری که انجام شده است و مدیریتی که انجام شده و با پخش سیلاب در دشت و انحراف آب به کانال ها و هدایت آن به هور، باید صیانت خوبی از سوسنگرد، بستان و حمیدیه و همچنین سایر شهرها داشته باشیم. البته مردم به زحمت افتادند و ۹۶ روستا تخلیه شده است.»

وزیر کشور ایران افزوده بود که دولت در شرایط فعلی بین «بد و بدتر» تصمیم گیری می کند.

بنا به گزارشها شهر گوریه در شوشتر از روز پنجشنبه با ورود آب به درون خیابان های شهر مواجه بوده است و اغلب مردم شهر و روستاهای این شهرستان منازل خود را ترک کرده اند. اوضاع در شهرستان هویزه «بسیار پیچیده» توصیف شده است. 

کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان جمعه شب اعلام کرد که از ابتدای وقوع سیل در خوزستان تاکنون «۱۱۰ روستا» در این استان به صورت جزئی یا کلی تخلیه شده است. 

شمار جان باختگان بر اثر جاری شدن سیل در استان های مختلف ایران به ۷۰ نفر رسیده است. این در حالی است که بنا به اعلام پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس ایران تاکنون ۷۹۱ نفر بر اثر جاری شدن سیل در استان های مختلف مصدوم شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیل استان سیستان و بلوچستان ایران؛ خطر حضور گاندوها همزمان با نبود مواد غذایی در شماری از روستاها

وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان مازندران ایران دست‌کم ۲ کشته و ۲ مفقود برجای گذاشت

پایتخت تشنه و گرما‌زده؛ وزیر نیرو: آب تمام نقاط تهران وصل است