برایان هوک: ۳ کشور واردات نفت از ایران را به صفر رساندند

برایان هوک: ۳ کشور واردات نفت از ایران را به صفر رساندند
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای هوک به خبرنگاران گفت: «در ماه نوامبر ما هشت معافیت مالیاتی صادر کردیم تا از افزایش قیمت نفت جلوگیری به عمل آوریم. من امروز می‌توانم تایید کنم که سه کشور واردات نفت ایران را به صفر رسانده‌اند.»

آگهی

برایان هوک، مسئول اقدام ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد سه کشور از هشت کشوری که از ایالات متحده معافیت واردات نفت به ایران دریافت کرده بودند، واردات این محصول از ایران را به صفر رسانده‌اند.

ایالات متحده پیش از شروع دور جدید تحریم‌ها در آبان سال گذشته، به هشت کشور چین، هند، یونان، ایتالیا، تایوان، ژاپن، ترکیه و کره جنوبی برای واردات نفت از ایران مجوز معافیت صادر کرد.

آقای هوک به خبرنگاران گفت: «در ماه نوامبر ما هشت مجوز معافیت صادر کردیم تا از افزایش قیمت نفت جلوگیری به عمل آوریم. من امروز می‌توانم تایید کنم که سه کشور واردات نفت ایران را به صفر رسانده‌اند.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

با این حال مسئول اقدام ویژه ایران در وزارت خارجه ایالات متحده به نام این سه کشور اشاره‌ای نکرد.

وی در ادامه افزود: «شرایط بهتر بازار برای ما وجود دارد تا با سرعت بخشیدن به اهدافمان، فروش نفت ایران را به صفر برسانیم. ما به دنبال اعطای معافیت‌های جدید نیستیم.»

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز روز گذشته به خبرنگاران گفت که ایالات متحده به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است که بخش‌های اقتصادی جدیدی را هدف خوهد گرفت.

بنا به گفته این مقام مسئول، این تحریم‌ها در ماه مه امسال یعنی همزمان با سالگرد خروج آمریکا از توافق برجام اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایین‌ترین سطح تولید نفت در ۵ سال گذشته؛ ایران جایگاه چهارم اوپک را به کویت واگذار کرد

آمریکا و بریتانیا در اقدامی هماهنگ جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و حوثی‌ها را تحریم کردند

گزارش نیویورک‌تایمز از صادرات چند میلیارد دلاری نفت ایران تحت پوشش بیمه‌گر آمریکایی