در سفر به کره شمالی این کتاب را همراه خود نبرید

در سفر به کره شمالی این کتاب را همراه خود نبرید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ناشر کتاب راهنمای سفر به کره شمالی می‌گوید که گردشگران باید با قصد اکتشاف فرهنگ به این کشور سفر کنند و نه برای ماجراجویی.

آگهی

ناشر فرانسوی کتاب راهنمای گردشگری در کره شمالی هشدار می‌دهد که به دلیل حساسیت سیاسی و نظارت شدید نهادهای امنیتی کره‌ شمالی بر افراد خارجی، مسافران نباید این کتاب را در سفر به این کشور همراه خود داشته باشند.

با وجود اینکه پیونگ یانگ هیچ‌گونه روابط دیپلماتیکی با فرانسه ندارد، اما سالانه ۴۰۰ فرانسوی از کره شمالی بازدید می‌کنند. هزینه سفر مسافران فرانسوی به کره شمالی با احتساب بلیط هواپیما، اقامت و خوراک تقریبا ۲ هزار یورو می‌شود.

پس از اعمال تحریم‌های سنگین سازمان ملل متحد که ۹۰ درصد از صادرات سالیانه کره شمالی را هدف قرار داد، صنعت گردشگری به عنوان یکی از معدود منابع درآمدزا برای این کشور باقی ماند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

ناشر این کتاب راهنما می‌گوید که مسافران باید با قصد اکتشاف فرهنگ به کره شمالی بروند و نه برای ماجراجویی. این کتاب، مسافران را با قوانین سختگیرانه کره شمالی آشنا و تاکید می‌کند که گردشگران خارجی باید تمام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های این کشور را رعایت کنند.

دومینیک اوزایس، مدیر انتشارات پتیت فوته که تا کنون ۸۰۰ کتاب گردشگری به کشورهای مختلف را به چاپ رسانده است، درباره کره شمالی می‌گوید: «این کشور بسیار سخت‌گیر و بسته است. همه آنهایی هم که آرزوی رفتن به آنجا را دارند می‌خواهند بدانند که چه چیزهایی در کره شمالی ممنوع است.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجربه یک سفر؛ کره‌شمالی از نگاه یک گردشگر ساکن اروپا چگونه است؟

مزرعه پرورش شترمرغ در کره‌شمالی بازگشایی شد

ممنوعیت‌های عجیب کشورها برای واردات کالای همراه مسافر