هواپیماهای روسیه و سوریه ادلب را به‌ شدت بمباران کردند

دو جنگنده سوخو ۵۷ در حال پرواز در آسمان سوریه
دو جنگنده سوخو ۵۷ در حال پرواز در آسمان سوریه Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از فرار صدها محبوس از زندان مرکزی ادلب پس از این حملات است؛ گفته می‌شود گروهی از اعضای داعش و همچنین شماری از وفاداران به دولت بشار اسد موفق به گریز از این زندان شده اند.

آگهی

ارتش سوریه با کمک نیروی هوایی روسیه روز چهارشنبه مواضع هیات تحریر شام در شهر ادلب را به شدت بمباران کرد. این حمله، بزرگ‌ترین یورش ماه‌های گذشته به آخرین استان تحت کنترل مخالفان در سوریه بود.

وزارت دفاع روسیه با انتشار گزارشی اعلام کرد جنگجویان اسلام‌گرای هیات تحریر شام قصد داشتند مواضع نظامی این کشور در غرب سوریه را با پهپاد مورد حمله قرار دهند. بر اساس این بیانیه، بمباران اخیر با هماهنگی ترکیه اجرایی شد.

ارتش سوریه هم می‌گوید حملات نیمه شب سه‌شنبه و بامداد چهارشنبه علیه مواضع این گروه، در پاسخ به حملات اخیر هیات تحریر شام به مناطق تحت کنترل دولت انجام شده است.

مخالفان دولت سوریه را به استفاده از بمب‌های فسفری در جریان بمباران اخیر ادلب متهم کرده اند. کاربرد این گونه سلاح بر اساس مقررات بین‌المللی ممنوع است و می‌تواند مصداق جنایت جنگی تلقی شود.

مخالفان دولت سوریه را به استفاده از بمب‌های فسفری متهم می‌کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

برخی رسانه‌های روسی به نقل از منابع آگاه نظامی گزارش کردند که منطقه‌ای در نزدیکی زندان بزرگ شهر ادلب هدف حمله بوده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از فرار صدها محبوس از زندان مرکزی ادلب پس از این حملات است؛ گفته می‌شود گروهی از اعضای داعش و همچنین شماری از وفاداران به دولت بشار اسد موفق به گریز از این زندان شده اند.

فرار زندانیان از زندان مرکزی ادلب

ترکیه و روسیه در ماه سپتامبر سال گذشته برای آتش‌بس در ادلب به توافق رسیدند. با این حال نیروهای ارتش و شورشیان اسلام‌گرا بارها در مرزهای جنوبی ادلب و در همسایگی استان حماه با یکدیگر درگیر شده اند.

هیات تحریر شام، جبهه النصره اسبق و هیات فتح شام سابق در سال ۲۰۱۵ در جریان یک حمله برق‌آسا استان ادلب را تحت کنترل خود درآورد. این گروه که متحد القاعده در سوریه به شمار می‌رفت در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد تمام ارتباط‌های خود با این شبکه را قطع کرده است. در دو سال گذشته بسیاری از گروه‌های مسلح عمدتا اسلام‌گرای سوری، پس از تسلیم در برابر نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور، به ادلب منتقل شده اند.

بیشتر بخوانید:

هیات تحریر شام ۱۰ عضو داعش را در ادلب اعدام کرد

ادلب، ایستگاه آخر جنگ داخلی سوریه؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه: حمله موشکی به پایگاه حمیمیم سوریه ناکام بود

واشنگتن: روسیه باید به تعهدش برای پایان دادن به خشونت‌ها در ادلب عمل کند

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد