رئیسی در مراسم معارفه: در مقابل آنچه مدعیان حقوق‌ بشر می‌گویند، معترضیم

رئیسی در مراسم معارفه: در مقابل آنچه مدعیان حقوق‌ بشر می‌گویند، معترضیم
Copyright خبرگزاری ایرنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«تاکید ما روی مساله حقوق بشر است. ما امروز معتقدیم قوانینی که می‌تواند تضمین کننده سعادت بشر باشد، قوانین حیاتبخش اسلام است. ما در مقابل آنچه که مدعیان حقوق بشر در عالم بیان می‌کنند، معترضیم.»

آگهی

ابراهیم رئیسی امروز دوشنبه طی مراسمی به طور رسمی به عنوان رییس قوه قضاییه ایران منصوب شد. از رییس جدید قوه قضاییه ایران در خبرگزاری میزان، خبرگزاری وابسته به قوه قضاییه ایران با نام آیت الله دکتر رئیسی و از سوی خبرگزاری دولتی ایرنا با نام حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی نام برده شده است.

در آیین معرفی رئيسی به ریاست جدید قوه‌ قضاییه، صادق لاریجانی، رئیس‌ پیشین این قوه و نیز علی لاریجانی، رییس مجلس، اسحاق‌ جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری، علی‌اکبر ناطق‌نوری، احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان و فرمانده‌کل سپاه، فرمانده ارتش و فرمانده پلیس و جمع دیگری از مقام‌های سیاسی و نظامی حضور داشتند.

خبرگزاری ایرنا

در این مراسم محمدی‌ گلپایگانی، رئیس‌‌دفتر رهبر ایران، رسما حکم علی خامنه‌ای برای ریاست ابراهیم رئيسی بر قوه‌قضا را به او تحویل داد.

رئیس جدید قوه قضاییه در این مراسم گفت: «تمام تلاشم آن است که از همه ظرفیت فعلی و بالقوه در قوه قضاییه در جهت کاهش آلام و مشکلات و احقاق حقوق مردم، اجرای عدالت و آنچه مورد خواست مردم عزیز است، استفاده کنم.» علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز پنجشنبه طی حکمی ابراهیم رئیسی را به ریاست قوه قضاییه منصوب کرد.

در متن حکم رهبر ایران با تاکید بر لزوم تحول در قوه قضاییه و آغاز پرقدرت دوران جدیدی که زیبنده گام دوم انقلاب باشد، از فقاهت، سلامت، امانت و کارآمدی رئیسی در مقاطع گوناگون خدمت و سوابق طولانی او در قوه قضاییه یاد شده است. 

«مردم در مورد عدالت نگرانند»

او همچنین تاکید کرد: «در نظرسنجی‌هایی که بین مردم انجام شده، مردم همچنان در مورد اجرای عدالت نگرانند. مطالبه مردم این است که در سطوح مختلف اجرای عدالت را بیش از گذشته ببینند؛ به همین خاطر اساس تحول قضایی باید بر بستر گام دوم شکل گیرد.»

به گفته رئیسی «هیچ کس تحت هیچ شرایطی در هیچ جایگاهی حق دور زدن قانون و تخلف قانونی را نخواهد داشت. محور باید قانون باشد و همه در محور قانون عمل کنند؛ چه در دستگاه قضایی و چه در همه دستگاه‌های اداری کشور. کشور ما کشوری است که هر روز یک گروه، یک حزب و جریانی در مجلس، دولت و بخش‌های دیگر می‌آید. ما باید بر اجرای قانون توافق کنیم و اجرای آن را جدی بگیریم.»

«این تعداد پرونده قضایی زیبنده نظام نیست»

او همچنین افزود: « امروزهمچنان مسئله اطاله دادرسی، تعداد ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی زیبنده نظام قضایی و اسلامی ما نیست. در این رابطه باید سرچشمه‌ها را بررسی کرد تا مشخص شود تولید این میزان پرونده از کجاست. طبیعتا در این رابطه جایگاه پیشگیری را هم دولت بر عهده دارد و هم مجلس با تصویب قوانین ومقررات پیشگیرانه.»

رییس جدید قوه قضاییه همچنین درباره مبارزه با فساد نیز گفت: «اگر نگاه کنید همان پرونده سه هزار میلیاردتومانی هم به همان ساختار‌های مشکل‌زا بر می‌گردد؛ ما باید ساختار‌های فسادزا را اصلاح کنیم و گرنه هر روز، بروز یک حادثه، یک پرونده و یک مورد روی میز قاضی را شاهد خواهیم بود. ما در بروز فساد همیشه نباید فقط فردی که متهم است و مورد اتهام قرار گرفته را تعقیب کنیم.»

رئیسی در خصوص مساله حقوق بشر افزود: «تاکید ما روی مساله حقوق بشر است. ما امروز معتقدیم قوانینی که می‌تواند تضمین کننده سعادت بشر باشد، قوانین حیاتبخش اسلام است. ما در مقابل آنچه که مدعیان حقوق بشر در عالم بیان می‌کنند، معترضیم خصوصا کسانی که در کسوت برخی از سازمان‌های بین المللی، خود در زمینه رعایت حقوق انسان‌ها، در جایگاه متهم قرار دارند.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود