نگرانی مسافران از دوربین‌های مخفی در خانه‌های ار‌بی‌اند‌‌بی

نگرانی مسافران از دوربین‌های مخفی در خانه‌های ار‌بی‌اند‌‌بی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گردانندگان ار‌بی‌اند‌‌بی مدعی اند که مقررات سفت و سختی در این زمینه دارند و صاحب‌خانه‌های متخلف را از روی وبسایت خود کنار می‌گذارد.

آگهی

نگرانی درباره دوربین‌های مخفی شده در خانه‌های اجاره‌ای ار‌بی‌اند‌‌بی همزمان با رشد فناوری‌های امنیتی در حال افزایش است.

وبسایت و اپلیکیشن ار‌بی‌اند‌‌بی یکی از معروف‌ترین پایگاه‌های اینترنتی است که افراد، خانه یا اتاقی را روی آن برای مدت زمان کوتاهی (از یک شب تا چند هفته) با قیمت نسبتا مناسبی اجاره می‌دهند.

اما اخیرا مواردی از کار گذاشته شدن دوربین‌های کوچک در اتاق‌ها و فضاهای خصوصی بعضی از مکان‌های اجاره‌ای سبب نگرانی مسافران شده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

اخیرا برخی از مسافرانی که برای گذراندن تعطیلاتشان مکانی را روی این وبسایت پیدا کرده‌اند در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که متوجه دوربین‌های کوچکی شده‌اند که صاحب‌خانه در جاهایی نظیر حسگر دود،‌ پریز برق، یا لوستر خانه کار گذاشته بوده است.

چارلی، اوربن‌سیک، سخنگوی ار‌بی‌اند‌‌بی به خبرنگار ان.بی.سی می‌گوید: «تا کنون بیش از ۴۰۰ میلیون مورد پذیرش مهمان داشته‌ایم و تعداد چنین گزارش‌هایی بسیار نادر بوده است.»

گردانندگان ار‌بی‌اند‌‌بی مدعی اند که مقررات سفت و سختی در این زمینه دارند و صاحب‌خانه‌های متخلف را از روی وبسایت خود کنار می‌گذارد.

گرچه برخورداری از دوربین امنیتی برای یک خانه نوعی امتیاز به حساب می‌آید اما به روشنی در مقررات این سایت آمده است که دوربین‌ها نباید در فضاهای خصوصی نظیر اتاق‌خواب یا حمام و دستشویی نصب شده باشند.

با این حال در مقابل بازار کالاهای امنیتی نظیر دوربین‌های مداربسته که برای محافظت از اماکن به کار می‌روند بازار دیگری ایجاد شده که به نوعی بازار «ضد دوربین» است. وسایل و اپلیکیشن‌های بسیاری ساخته شده که مدعی هستند می‌توانند دوربین‌ مخفی‌های یک فضا را به شما نشان بدهند.

حالا بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند پیش از اجاره یک اتاق یا آپارتمان روی این وبسایت، قید کنند که فضایی که مایل به اجاره آن هستند نباید به هیچ نوع دوربینی مجهز باشد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رشد خزنده نصب دوربین‌های تشخیص چهره در بریتانیا

دوربین مخفی پورنو قلابی در کره جنوبی

تکنولوژی «خانه هوشمند» در کنگره جهانی تلفن همراه در بارسلون