تلاش برای گسترش جودو در محیط های آموزشی همزمان با روز دوم گرند پری مراکش

گسترش ورزش جودو در محیط های آموزشی همزمان با روز دوم گرند پری مراکش
گسترش ورزش جودو در محیط های آموزشی همزمان با روز دوم گرند پری مراکش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مسئولان برگزاری مسابقات همچنین روز شنبه از توافقی کلیدی با فدراسیون جهانی برای بازگشایی یک مرکز آموزش جودو در مراکش خبر دادند و تاکید کردند که این ورزش در برنامه آموزشی چهل مرکز تحصیلی کشورشان گنجانده شده است.

آگهی

ورزشکاران بلغارستان، فرانسه، اسلوونی و روسیه مدال های زرین دومین روز از رقابت های جودو گرند پری مراکش را بین خود تقسیم کردند.

مسئولان برگزاری مسابقات همچنین روز شنبه از توافقی کلیدی با فدراسیون جهانی برای بازگشایی یک مرکز آموزش جودو در مراکش خبر دادند و تاکید کردند که این ورزش در برنامه آموزشی چهل مرکز تحصیلی کشورشان گنجانده شده است.

بهترین جودوکار زن

آندریا لسکی، جودوکار اسلوونیایی ضمن کسب مدال طلا در رقابت های وزن منهای ۶۳ کیلوگرم زنان عنوان بهترین جودوکار زن روز دوم تورنمنت را نیز از آن خود کرد.

لسکی که برای کسب ارتقاء رتبه در میان ورزشکاران کشورش به این تورنمنت آمده بوده بود در فینال حریفی از استرالیا را شکست داد تا برای دومین سال متوالی با مدال طلا مراکش را ترک کند.

جودوکار اسلوونیایی پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «من برای دریافت مدال طلا به اینجا آمده بودم. برای کسب امتیازهای بیشتر به واقع به این مدال نیاز داشتم. پیش از این در پاریس و دوسلدورف تا یک قدمی کسب مدال طلا پیش رفته بودم و اینجا خوشبختانه به آن دست یافتم.»

بهترین جودوکار مرد

عنوان بهترین ورزشکار مرد روز دوم تورنمنت به دنیس ایارچف از روسیه تعلق گرفت. این جودوکار روس در فینال رقابت های وزن منهای ۷۳ کیلوگرم لاشا شاوداتواشویلی، قهرمان المپیک لندن از گرجستان را از پیش رو برداشت.

اجرای فن «آشی وازا» از سوی ورزشکار روس در فینال برایش امتیازهای وازاری و ایپون را به همراه داشت.

دنیس ایارچف که قهرمانی جهان در سال جاری را هدف قرار داده پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «از کسب این پیروزی بسیار خوشحالم. این نتیجه تلاش و ممارست سخت پیش از این تورنمنت است اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی است. در کل از مبارزه امروز بسیار راضی هستم.»

طلای ۷۰ کیلوگرم برای جودوکار فرانسوی

در رقابت های وزن منهای ۷۰ کیلوگرم زنان مدال طلا به مارگو پینو، جودوکار فرانسوی رسید. پینو که در گرند اسلم پاریس مدال نقره را بر گردن آویخته بود در فینال این وزن مگان فلیچر، حریفی از ایرلند را شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد.

بلغارستان طلای ۸۱ کیلوگرم را تصاحب کرد

ایوایلو ایوانوف، جودکار بلغار در مبارزات وزن منهای ۸۱ کیلوگرم مردان صاحب گردن آویز طلا شد. ایوانوف در فینال این وزن با اجرای زیبای فن «کوچی گاری» و کسب امتیاز ایپون از سد ودات البایراک، حریفی از کشور ترکیه گذشت. او مدال طلای خود را از دستان سفیر رومانی در مراکش دریافت کرد.

بهترین فن

بهترین فن روز دوم گرند پری مراکش یک «اوتسوری گوشی» بود که شروفیدین بولتابویف، جودوکار ازبک در مبارزات دور مقدماتی وزن منهای ۸۱ کیلوگرم مقابل حریفی از لهستان به اجرا درآورد. این فن امتیاز ایپون را برای جودکار ازبک به همراه داشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ داویدووا روسیه را صاحب نخستین طلا در گرند اسلم یکاترینبورگ کرد

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت