جودو؛ کلمندی تنها مدال آور غیر ژاپنی روز نخست گرنداسلم دوسلدورف

جودو؛ کلمندی تنها مدال آور غیر ژاپنی روز نخست گرنداسلم دوسلدورف
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بهترین فن روز نخست گرنداسلم دوسلدورف را بوشکون یوندونپرنلی، جودوکاری از مغولستان در مبارزه رده بندی وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان مقابل حریفی از مولداوی به اجرا درآورد که برایش مدال برنز را به همراه داشت.

آگهی

رقابت های گرنداسلم جودوی دوسلدورف درحالی از روز جمعه استارت خورد که حضور بیش از ششصد ورزشکار از ۹۳ کشور جهان در این مسابقات رکوردی تازه را برای تور جهانی جودو رقم زد.

بهترین جودوکار زن

مایلیندا کلمندی، ورزشکار کوزویی در نخستین روز از رقابت های این تورنمنت خوش درخشید و موفق شد عنوان بهترین جودوکار زن روز نخست را از آن خود کند.

کلمندی که قهرمانی المپیک را در کارنامه دارد در رقابت های دسته منهای ۵۲ کیلوگرم زنان پس از غلبه بر حریفانی از کشورهای آلمان، برزیل و ایتالیا راهی دیدار نهایی شد تا در این مرحله با پیروزی مقابل حریفی از مغولستان صاحب گردن آویز طلا شود.

کلمندی که امسال برای کسب عنوان قهرمانی جهان از شانس بالایی برخوردار است پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «برای پیروزی در این تورنمت انگیزه بالایی داشتم، درست مثل زمانی که برای مدال المپیک مبارزه می کردم. خوب می دانستم که دنبال چه چیزی هستم. همین مسئله کمک کرد تا تمرکز بالایی داشته باشم و بتوانم حریفانم را شکست دهم.»

بهترین جودوکار مرد

عنوان بهترین جودوکار مرد روز نخست تورنمنت دوسلدورف به یوشیرو مارایوما، ورزشکاری از کشور ژاپن تعلق گرفت. مارایوما که مدال طلای گرند اسلم اوساکا را به تازگی به کارنامه افتخاراتش افزوده، با فن اوچی ماتا که در مبارزات دور مقدماتی مقابل حریفی از کره جنوبی به اجرا درآورد آمادگی خود را در این رقابت ها به رخ دیگر رقبا کشید.

جودوکار ژاپنی در رقابت های وزن منهای ۶۶ کیلوگرم با پیروزی مقابل مانوئل لومباردوی ایتالیایی راهی دیدار نیمه نهایی شد و در فینال با غلبه بر ایمهوان کیم، دیگر جودوکار کره ای مدال زرین این وزن را بر گردن آویخت. مارایوما در مبارزه فینال نیز به خوبی از شگرد خود یعنی اجرای فن اوچی ماتا بهره برد.

او پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «در گرند اسلم اوساکا و رقابت های مسترز سعی کردم کیفیت واقعی خود را به نمایش بگذارم. اینجا در دوسلدورف نیز مترصد این بودم تا بتوانم از قابلت های خود به خوبی بهره ببرم. خوشبختانه این اتفاق برایم افتاد.»

ژاپن حاکم مطلق روز نسخت

جودوکاران ژاپنی در دیگر وزن ها به حریفان فرصت خودنمایی ندادند و مابقی مدال ها را درو کردند. در فینال وزن منهای ۴۸ کیلوگرم زنان، فونا توناکی با امتیاز ایپون از سد حریفی از کره جنوبی گذشت و صاحب گردن آویز طلا شد.

روییجیو ناگایاما، دیگر ورزشکار ژاپنی در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم مردان رابرت مشویدوبادزه از روسیه را با فن اوچی ماتا و کسب امتیاز ایپون شکست داد و به مدال طلا رسید.

مدال طلای وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زنان نیز به تسوکازا یوشیدا جودوکاری از کشور ژاپن تعلق گرفت. یوشیدا در فینال این وزن رافائلا سیلوا از برزیل را با امتیاز وازاری از پیش رو برداشت.

بهترین فن

بهترین فن روز نخست گرنداسلم دوسلدورف را بوشکون یوندونپرنلی، جودوکاری از مغولستان در مبارزه رده بندی وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان مقابل حریفی از مولداوی به اجرا درآورد که برایش مدال برنز را به همراه داشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ اماندین بوشار فرانسوی بهترین ورزشکار زن روز نخست گرند پری مراکش شد

جودو؛ هتریک ژاپنی ها در نخستین روز از گرند اسلم پاریس

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید