ده‌ها کشته و زخمی در حملات جداگانه در عفرین و دیرالزور سوریه

ده‌ها کشته و زخمی در حملات جداگانه در عفرین و دیرالزور سوریه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گفته این سازمان حقوق بشری مستقر در لندن خودروی بمب‌گذاری شده در حومه دیرالزور از طریق کنترل از راه دور به سمت سرویس حمل و نقل کارکنان میدان نفتی العمر هدایت شده است.

آگهی

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شرق سوریه به کشته شدن دست‌کم ۱۰ نفر انجامید.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز پنجشنه دوم اسفند اعلام کرد که این انفجار در حومه استان نفت‌خیز دیرالزور در شرق این کشور روی داده و در جریان آن ۲۰ تن از جمله ۱۴ کارگر میدان نفتی و شش تن از نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه جان خود را از دست دادند.

به گفته این سازمان حقوق بشری مستقر در لندن، خودروی بمب‌گذاری شده از طریق کنترل از راه دور به سمت سرویس حمل و نقل کارکنان میدان نفتی العمر هدایت شده است.

این منطقه در استان دیرالزور در کنترل نیروهای ائتلاف اکثرا کرد و عرب ارتش دموکراتیک سوریه تحت حمایت ائتلاف به رهبری ایالات متحده قرار دارد.

انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده دیگر در عفرین

روز پنجشنبه انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده دیگر در شمال غربی سوریه و در شهر عفرین نیز دست کم شش کشته برجای گذاشت.

یکی از این دو انفجار در نزدیکی بیمارستانی در شهر عفرین روی داد و بر اثر آن یک مرد غیرنظامی و یک دختربچه ۱۰ ساله کشته شدند. به گزارش رویترز ۲۰ تن دیگر از جمله چند کودک نیز در جریان این حمله زخمی شده‌اند. این حمله لحظاتی پس از عبور یک کاروان نظامی ترکیه روی داد.

در ویدوئی که از این حادثه در عفرین منتشر شده، خودرویی دیده می‌شود که در کنار خیابان پارک کرده و در یک لحظه هنگام عبور خودروها و عابرین از کنار آن منفجر می‌شود.

کنترل شهر عفرین سال گذشته شاهد درگیری میان نیروهای کرد مستقر در این شهر و نیروهای ارتش آزادی خواه سوریه تحت حمایت ترکیه بود، در دست نیروهای مورد حمایت آنکارا است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاخ سفید: حدود ۲۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه باقی می‌مانند

نیروهای داعش در باغوز سوریه خواهان انتقال به ادلب

ایتالیا سه فلسطینی را به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی بازداشت کرد