زرادخانه افسر آمریکایی برای کشتن سیاستمداران دموکرات و روزنامه‌نگاران

زرادخانه افسر آمریکایی برای کشتن سیاستمداران دموکرات و روزنامه‌نگاران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کریستوفر پل که خود را «ناسیونالیست سفیدپوست» معرفی کرده است، در نامه‌ای که در سال ۲۰۱۷ نوشته تاکید کرده است که آرزو دارد تقریبا همه انسانهای روز زمین را بکشد.

آگهی

یک عضو گارد ساحلی آمریکا که به عنوان «تروریست داخلی» معرفی شده و در ۱۵ فوریه در واشنگتن دستگیر شده، در پی قتل جمعی از سیاستمداران و روزنامه‌نگاران برجسته بوده است.

کریستوفر پل که خود را «ناسیونالیست سفیدپوست» معرفی می‌کند، در نامه‌ای که در سال ۲۰۱۷ نوشته تاکید کرده است که آرزو دارد تقریبا همه انسان‌های روز زمین را بکشد. او در حالی دستگیر شده که مجموعه‌ای از سلاح‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و تجهیزات جنگی در خانه خود گردآوری کرده بود.

این فرد که نوشته‌های بدست آمده از وی نشان می‌دهد از دونالد ترامپ هواداری می‌کند، قصد داشته است سناتورهای دموکرات از جمله ریچارد بلومنتال، چاک شومر، الیزابت وارن، رئیس مجلس نمایندگان نانسی پلوسی و چندین نفر دیگر را به قتل برساند.

در لیست کریستوفر پل همچنین نام چهرهای مشهور رسانه‌‌ای از جمله جوزف کاربورو از شبکه ان.بی.سی و کریس کرومو از شبکه سی.ان.ان قابل مشاهده است که ظاهرا او قصد کشتن‌شان را داشته است.

تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که او بسیار علاقه‌مند به مانیفست آندرس برویک تروریست راستگرای نروژی بوده که در سال ۲۰۱۱ میلادی ۷۷ نفر را در این کشور اروپایی به قتل رساند.

اسناد به دست آمده از کریستوفر پل همچنین نشان می‌دهد که وی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ جستجوهای بسیاری برای متن‌های نئونازی، نئوفاشیست و حامی روسیه در اینترنت صورت داده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیراندازی در یک کنیسه در پیتسبرگ آمریکا چندین کشته برجای گذاشت

عامل کشتار نروژ بار دیگر در دادگاه به روش نازیها سلام کرد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها