دیدار ترامپ با کیم؛ موفقیت «عشق ممنوعه» در ویتنام تکرار می‌شود؟

دیدار ترامپ با کیم؛ موفقیت «عشق ممنوعه» در ویتنام تکرار می‌شود؟
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنها در سال ۲۰۰۲ در سفارت ویتنام در پیونگ یانگ با یکدیگر ازدواج کردند. فام ان گوک کانه در این مورد می گوید: «در نهایت عشق، سوسیالیسم را شکست داد.»

آگهی

ری یونگ هویی یک تبعه ۷۰ ساله کره شمالی است که در سال ۲۰۰۲ پس از سال‌ها اجازه یافت با فام ان گوک کانه، شهروند ۶۹ ساله اهل ویتنام ازدواج کند.

کره شمالی به ندرت به شهروندان این کشور اجازه ازدواج با اتباع خارجی را می دهد. این زوج اکنون در شهر هانوی، پایتخت ویتنام زندگی می کنند. آنها امیدوارند که دیدار آتی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بتواند منجر به پایان خصومت ها بین پیونگ یانگ و جامعه جهانی شود.

ری یونگ هویی در مورد اولین دیدار خود با همسر آینده اش می گوید: «از لحظه‌ای که او را دیدم خیلی ناراحت بودم زیرا احساس کردم این عشقی است که هرگز عملی نخواهد شد.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

عکس از رویترز

این زن ۷۰ ساله در مورد پیامدهای سیاسی دیدار آتی بین رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در هانوی می گوید: «اگر اهل کره شمالی باشید مایل خواهید بود که این مساله حل شود اما سیاست پیچیده است.»

وی می افزاید: «وقتی مردم برای بار اول شنیدند که کیم جونگ اون تصمیم گرفته است با ترامپ ملاقات کند انتظار داشتند که اتحاد دو کره زودتر به وقوع بپیوندد. اما تحقق این امر در یک روز و دو روز سخت است. امیدوارم امور به خوبی پیش برود.»

فام ان گوک کانه در سال ۱۹۶۷ میلادی یکی از دانشجویان ویتنامی بود که برای تحصیل به کره شمالی اعزام شده بود. مقامات ویتنام امیدوار بودند که دانشجویان پس از تحصیل در کره شمالی بتوانند به روند بازسازی ویتنام پس از جنگ کمک کنند.

او در ویتنام با ری یونگ هویی آشنا شد. این در حالی است در سال ۱۹۶۷ رابطه شهروندان اهل ویتنام و کره شمالی با اتباع خارجی به شکل سخت گیرانه ای ممنوع بود. یکی از دانشجویان ویتنامی و هم کلاسی او به دلیل ارتباط با یک زن اهل کره شمالی مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود.

فام ان گوک کانه پس از بازگشت به ویتنام از کمونیسم سرخورده شده بود. او می گوید: «نمی توانستم با سوسیالیسمی موافق باشم که مانع عشق ورزی به یکدیگر می شد.»

عکس از رویترز

او در سال ۱۹۷۸ بار دیگر به کره شمالی سفر کرد و نامه ای به مقامات این کشور نوشت و از آنها درخواست صدور مجوز برای ازدواج با ری یونگ هویی کرد.

این درخواست تا سال ۲۰۰۲ مورد موافقت مقامات کره شمالی قرار نگرفت. پیونگ یانگ پس از آنکه فام ان گوک کانه در جریان قحطی در دهه ۱۹۹۰ هفت تن برنج برای مردم کره شمالی جمع آوری کرد با ازدواجش با ری یونگ هویی موافقت کرد.

آنها در سال ۲۰۰۲ در سفارت ویتنام در پیونگ یانگ با یکدیگر ازدواج کردند. فام ان گوک کانه در این مورد می گوید: «در نهایت عشق سوسیالیسم را شکست داد.»

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون قرار است در روزهای ۲۷ و ۲۸ فوریه (هشتم و نهم اسفند) در ویتنام برای دومین بار با یکدیگر ملاقات کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اژدها سر رسید؛ تصاویری از حال و هوای سال نو در هانوی ویتنام

آمریکا و ویتنام نسبت به «استفاده از زور» در دریای جنوبی چین هشدار دادند

مقابله با نفوذ چین از طریق یک همسایه کمونیستی؛ بایدن با طرح شراکت جامع راهبردی به ویتنام سفر کرد