رای مجلس ملی فرانسه به نصب پرچم فرانسه و اروپا در کلاس‌های مدرسه

رای مجلس ملی فرانسه به نصب پرچم فرانسه و اروپا در کلاس‌های مدرسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

میشل لریو از حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» گفته است که مدرسه پادگان نیست و همین انداره که پرچم فرانسه در مدارس برافراشته شده است کفایت می کند.

آگهی

مجلس ملی فرانسه روز دوشنبه بخشی از طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن نصب پرچم فرانسه و پرچم اروپا در کلاس‌های مدارس از مهدکودک تا دبیرستان اجباری می شود.

همچنین بر اساس این طرح متن اشعاری که در سرود ملی فرانسه خوانده می شود در کلاس‌ها نصب خواهد شد.

این طرح بخشی از طرحی است که دولت امانوئل ماکرون برای اصلاح سیستم آموزشی مدارس و مهدکودک‌ها در فرانسه پیشنهاد کرده است که شامل مواردی چون تعیین ۳ سالگی برای ثبت نام اجباری در مقطع «پیش‌دبستانی» مدرسه است.

طرح نصب پرچم فرانسه و اروپا در کلاس های درس از سوی حزب راست جمهوریخواه فرانسه پیشنهاد شده است و وزیر آموزش دولت ماکرون با آن موافقت کرده است.

با این حال احزاب اپوزیسیون بویژه احزاب چپ با این بخش از طرح مخالفت کرده‌اند.

میشل لریو از حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» گفته است که مدرسه پادگان نیست و همین انداره که پرچم فرانسه در مدارس برافراشته شده است کفایت می کند. وی گفته است که نباید برای احترام به میهن به سمت ناسیونالیسم برویم.

در شبکه های اجتماعی نیز این طرح با انتقاد مواجه شده است. لیلا ورون پژوهشگر، در انتقاد به این طرح نوشته است: «مدارسی وجود دارد که در زمستان به شوفاژ نیاز دارند، می توانید در بودجه آموزشی به آن اولویت بدهید تا به نصب پرچم.»

یک معلم دبیرستان هم نوشته است که دولت پول کافی برای گرم کردن مدارس در زمستان و یا از بین بردن موش در مدارس را ندارد اما می‌خواهد برای هر کلاس دو پرچم نصب کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگاهی به موفقیتها و ناکامیهای نظامهای آموزشی دو کشور هلند و فرانسه

تحقق رویای ۴۰ ساله؛ مرد فرانسوی در سن ۶۷ سالگی پزشک شد

نمایش نقاشی زنان برهنه در کلاس درس فرانسه؛ وزیر آموزش و پرورش پشت معلم زبان ایستاد