دیدار معاون نخست‌وزیر ایتالیا با جلیقه‌زردها؛ واکنش تند پاریس به رم

دیدار معاون نخست‌وزیر ایتالیا با جلیقه‌زردها؛ واکنش تند پاریس به رم
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاون نخست وزیر ایتالیا که رهبر حزب ضدساختار «پنج ستاره» در ایتالیا است از وزش «بادهای تغییر» در سوی دیگر کوهستان آلپ سخن گفته بود

آگهی

وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه از دیدار لوئیجی دی مایو، معاون نخست وزیر ایتالیا با رهبران جنبش موسوم به جلیقه زردهای فرانسه انتقاد کرد و آن را تضعیف کننده روابط بین دو کشور خواند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: «این عمل تحریک آمیز جدید بین کشورهای همسایه و شرکای عضو در اتحادیه اروپا قابل پذیرش نیست.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

لوئیجی دی مایو پیش از این اعلام کرده بود که در فرانسه با کریستوف شالنسون، یکی از رهبران جنبش «جلیقه زردها» و همچنین نامزدهای این جنبش برای انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا دیدار کرده است.

معاون نخست وزیر ایتالیا که رهبر حزب ضدساختار «پنج ستاره» در ایتالیا است از وزش «بادهای تغییر» در سوی دیگر کوهستان آلپ سخن گفته بود.

حزب «پنج ستاره» به رهبری لوئیجی دی مایو و حزب راست افراطی «لگا» به رهبری ماتئو سالوینی، دولت ائتلافی کنونی ایتالیا به نخست وزیری جوزپه کونته را تشکیل داده اند.

روابط بین فرانسه و ایتالیا پس از به قدرت رسیدن دولت جوزپه کونته رو به تیرگی گذاشته است. پاریس و رم در مورد آینده اتحادیه اروپا، سیاست اقتصادی این اتحادیه و موضوع مهاجرت و پذیرش پناهجویان با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

انتخابات پارلمان اروپا قرار است ماه مه سال جاری میلادی برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ریشه‌یابی یک بحران؛ آیا مهاجرت تنها دلیل تیرگی روابط رم و پاریس است؟

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت