گوآیدو: مادورو در صورت کناره‌گیری از قدرت در ونزوئلا عفو می‌شود

گوایدو: مادورو در صورت تفویض قدرت در ونزوئلا عفو می‌شود
گوایدو: مادورو در صورت تفویض قدرت در ونزوئلا عفو می‌شود Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گر چه شماری از نیروهای ارتش به جنبش ضد مادورو پیوسته‌اند، اما او با اتکا به این نقطه قوت حیاتی تاکنون در برابر مخالفان خود ایستادگی کرده است.

آگهی

خوان گوآیدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا گفت در صورتی که نیکولاس مادورو خودش داوطلبانه قدرت را واگذار کند، برای او عفو در نظر می‌گیرد.

رهبر مخالفان ونزوئلا در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسپانیایی زبان «یونیویزیون» گفت: «موضوع عفو هم اکنون به عنوان گزینه‌ای روی میز است و شامل همه کسانی می‌شود که آماده احیا دستورالعمل قانون اساسی باشند.»

خوان گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا که چهارشنبه در جمع میلیون‌ها تن از هوادارانش خود را رئیس جمهوری موقت خواند، اکنون می‌گوید در حال رایزنی با بخش‌های مختلف حکومت از جمله ارتش است تا بتواند به بحران سیاسی در این کشور پایان دهد.

بیشتر بخوانید:

رویترز
خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلارویترز

در میانه بحران سیاسی ونزوئلا و قدرت گرفتن اپوزیسیون، دولت نیکولاس مادورو همچنان از پشتیبانی ارتش برخوردار است. گر چه شماری از نیروهای ارتش به جنبش ضد مادورو پیوسته‌اند، اما او با اتکا به این نقطه قوت حیاتی تاکنون در برابر مخالفان خود ایستادگی کرده است.

آقای مادورو اخیرا در پی اعلام نتایج بحث‌برانگیز انتخابات ریاست‌جمهوری مراسم تحلیف خود را برای دومین دوره برگزار کرده بود. این انتخابات از سوی بسیاری از هواداران اپوزیسیون تحریم شده و مخالفان مدعی تقلب گسترده در این انتخابات هستند.

جامعه جهانی نیز برای به رسمیت شناختن آقای گوآیدو در سمت ریاست جمهوری موقت ونزوئلا دو پاره شده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسپانیا، فرانسه، آلمان و بریتانیا خواستار برگزاری انتخابات «آزاد» در ونزوئلا شدند

روسیه نسبت به دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا هشدار داد

تصویب کلیات لایحه «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان؛ اتحادیه اروپا هشدار داد