بحران سوریه؛ آمادگی پوتین برای میزبانی نشست مشترک با ایران و ترکیه

بحران سوریه؛ آمادگی پوتین برای میزبانی نشست مشترک با ایران و ترکیه
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین خروج نظامیان آمریکا از شمال شرق سوریه را «گامی مثبت» ارزیابی کرد.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می گوید در مذاکرات روز چهارشنبه خود با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مورد گام‌هایی که برای بازگرداندن ثبات به استان ادلب سوریه باید برداشته شود گفتگو کرده است.

وزارت خارجه روسیه ساعاتی پیش از مذاکرات ولادیمیر پوتین با رجب طیب اردوغان اعلام کرده بود که از نظر مسکو اوضاع در استان ادلب رو به وخامت گذاشته است و شبه نظامیان گروه النصره کنترل اکثر مناطق آن را در دست دارند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

رئیس جمهوری روسیه پس از دیدار با همتای ترکیه‌ای خود اعلام کرد، آماده است میزبان نشستی با مشارکت کشورش، ترکیه و ایران برای بررسی اوضاع سوریه باشد.

ولادیمیر پوتین ضمن اشاره به مشکلات پیش رو برای تشکیل کمیته مورد حمایت سازمان ملل برای تدوین قانون اساسی سوریه از فرانسه و بریتانیا و آلمان که با ترکیب پیشنهادی این کمیته مخالفت کرده اند انتقاد کرد.

رجب طیب اردوغان نیز که در مسکو به سر می برد ضمن اشاره به برنامه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تاکید کرد که این امر نباید فضایی برای «پرسه زدن تروریست ها» ایجاد کند. در مقابل ولادیمیر پوتین خروج نظامیان آمریکا از شمال شرق سوریه را «گامی مثبت» ارزیابی کرد. وی همچنین از لزوم آغاز مذاکره بین کردهای سوریه و دولت این کشور سخن گفت.

رئیس جمهوری ترکیه در نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین تاکید کرد که آنکارا و مسکو در مورد طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اختلاف نظری ندارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین سفر وزیر خارجه جدید ترکیه به ایران؛ تاکید فیدان بر «نابودی» پ.ک.ک و بازگشت پناهجویان سوری

چرا سوریه از اس ۳۰۰ استفاده نمی‌کند؟

انفجار خودروی بمبگذاری شده در دمشق، پایتخت سوریه