بحران سوریه؛ دمشق خواستار تقویت گفتگوها با گروههای کرد سوری است

بحران سوریه؛ دمشق خواستار تقویت گفتگوها با گروههای کرد سوری است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در تازه ترین خبرها نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر منبج در شمال سوریه و در نزدیکی مرز با ترکیه مستقر شده‌اند. سربازان ارتش سوریه در روستاهای غرب منبج در مرز با ترکیه اردو زده‌اند.

آگهی

دولت سوریه امیدوار است که گفتگوها با گروههای کرد سوری در شمال این کشور به طور جدی‌تری مورد پیگیری قرار گیرد.

یک وزیر سوری در گفتگو با رویترز با حمایت از مذاکرات دولت با گروههای کرد سوری اظهار امیدواری کرده است که این گفتگوها به یک توافق سیاسی بین دو طرف منجر شود.

کردها به دنبال میانجیگری روسیه برای مذاکره با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه هستند تا بتوانند در شرایطی که نیروهای ایالات متحده آمریکا سوریه را ترک می کنند، خلاء ناشی از خروج نیروهای آمریکایی را پر کنند.

هدف کردها این است که بتوانند با نزدیک تر شدن به دولت بشار اسد حمایت هایی بیشتری برای محافظت از خود در برابر حملات ترکیه بدست بیاورند. ترکیه گروههای کرد در شمال سوریه را تهدیدی برای امنیت ملی خود به حساب می آورد.

در تازه ترین خبرها نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر منبج در شمال سوریه و در نزدیکی مرز با ترکیه مستقر شده‌اند. سربازان ارتش سوریه در روستاهای غرب منبج در مرز با ترکیه اردو زده‌اند. نیروهای ارتش سوریه در پی خروج نیروهای کرد یگان‌های مدافع خلق YPG از این منطقه، جایگزین آنها شده اند.

ایمان سوسان دستیار ویز خارجه سوریه گفته است که برخی از خواسته‌های گروههای کرد سوریه تا زمانی که آنها به وحدت سوریه پایبند باشند،  قابل پذیرش است.

اگر توفق سیاسی میان نیروهای کرد و دولت سوریه صورت بگیرید این دو نیروی بزرگ صحنه سیاسی سوریه می توانند بر چالش خروج نیروهای آمریکایی از سوریه غلبه کنند و سوریه یک گام دیگر به خروج از شرایط بحرانی نزدیک شود. 

**به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید **

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش سوریه در پی درخواست یگان‌های مدافع خلق وارد شهر منبج شد

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

حمله هوایی ترکیه به شمال سوریه؛ هفتاد نفر کشته و مجروح شدند