هشدار ترزا می: عدم رای به توافق برکسیت فاجعه به بار می آورد

هشدار ترزا می: عدم رای به توافق برکسیت فاجعه به بار می آورد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز، خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه بریتانیا نیز روز جمعه هشدار داده بود که در صورت رد توافق برکسیت در مجلس عوام خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تحقق نخواهد یافت.

آگهی

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا به نمایندگان مجلس عوام این کشور هشدار داد که عدم حمایت آنها از طرح او برای برکسیت «فاجعه» به بار خواهد آورد.

سخنان نخست وزیر بریتانیا در حالی بیان می شود که تنها دو روز به رای گیری پارلمان بریتانیا در مورد توافق برکسیت باقی مانده است. نمایندگان مجلس عوام قرار است روز سه شنبه در مورد توافق به دست آمده بین دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا رای گیری کنند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

انتظار می رود که اکثریت نمایندگان مجلس عوام با توافق به دست آمده مخالفت کنند. رای گیری در مورد این طرح پیش از این یک بار در ماه دسامبر به تعویق افتاده بود.

در همین حال نمایندگان حزب کارگر در نظر دارند بلافاصله بعد از شکست احتمالی ترزا می در مجلس عوام، طرح رای عدم اعتماد به خانم نخست وزیر را به جریان بیندازند. با توجه به وضعیت فعلی دولت محافظه کار بریتانیا به‌نظر می رسد برگزاری انتخابات پیش از موعد یا دستکم برگزاری همه‌پرسی دوم در مورد برکسیت گزینه‌های دور از انتظاری نباشند.

نخست وزیر بریتانیا در یادداشتی که در روزنامه «ساندی اکسپرس» منتشر کرده است در مورد عدم رای به توافق برکسیت نوشت: «چنین کاری نوعی اعتمادشکنی فاجعه بار و نابخشودنی در دموکراسی ما محسوب خواهد شد.»

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا روز جمعه هشدار داده بود که در صورت رد توافق برکسیت در مجلس عوام خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تحقق نخواهد یافت.

بریتانیا که پنجمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود قرار است روز ۲۹ مارس (نهم فروردین) از اتحادیه اروپا خارج شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد