رهبر کلیسای روسیه: موبایل راه آمدن دجال را صاف می‌کند

رهبر کلیسای روسیه: موبایل راه آمدن دجال را صاف می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شیطان در ارائه چنین «بازیچه‌ای» بسیار «هوشمندانه» کار می‌کند.

آگهی

پاتریارک کریل، رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه هشدار داد که فراگیر شدن تلفن‌های هوشمند راه را برای آمدن ضدمسیح یا دجال هموار می‌کند.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی به مناسبت فرارسیدن کریسمس در روسیه گفت که استفاده فراگیر از ابزارک‌های (گجت‌های) متصل به اینترنت امکان «کنترل جهانی بر بشریت» را افزایش داده است. وی افزود: «چنین کنترلی که از یک جا صورت بگیرد زمینه‌ساز آمدن دجال می‌شود.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

کریل در باره ضدمسیح یا دجال نیز معتقد است که او «شخصی است که در رأس شبکه جهانی اینترنت» قرار داشته باشد و بشریت را کنترل کند و نتیجه می‌گیرد که بنابراین «خود این ساختار خطرناک است» و اگر نمی‌خواهیم «سبب رسیدن آخرالزمان» شویم نباید کل شبکه اینترنت فقط از یک مرکز کنترل شود.

پاتریارک کریل تصریح کرد که اساسا مخالف گجت‌ها نیست اما هشدار داد که مردم مراقب باشند «برده آنچه در دست‌شان می‌گیرند» نشوند چراکه شیطان در ارائه چنین «بازیچه‌ای» بسیار «هوشمندانه» کار می‌کند.

وی خطاب به پیروان خود گفت: «شما باید در درون آزاد بمانید و تسلیم هیچگونه اعتیادی نشوید، نه مشروب، نه مخدر و نه گجت‌.»

کاربران توییتر در روسیه عمدتا اظهار نظر اخیر پاتریارک کریل را به شوخی گرفته‌اند. یکی از آنها نوشته: «می‌خواهند اینترنت جهانی را در روسیه ببندند تا دجال از آنجا وارد نشود اما چه تضمینی هست که دجال از ساعت لوکس خود آقای پاتریارک وارد نشود؟»

اشاره این کاربر به ماجرای انتشار عکسی است در سال ۲۰۱۲ که ساعت مچی مارک بروگه (با قیمت تقریبی ۲۴ هزار پوند) را روی دست پاتریارک کریل نشان می‌داد و جنجال برانگیز شد.

ماه گذشته هم عکس‌های یک کشیش دیگر در روسیه سر و صدا به پا کرد. این کشیش پیوسته عکس‌هایی از خودش را با کیف و کفش‌های لوکسِ گوچی و لویی ویتون روی اینستاگرام منتشر می‌کرد.

کلیسای ارتدوکس روسیه اخیرا تلاش داشته پیروان جوان جذب کند و به این منظور بهره‌برداری از اینترنت را نیز در دستور کار قرار داده است اما رهبر این کلیسا هنوز نسبت به شبکه اینترنت چندان خوشبین نیست.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاپ درباره آزار جنسی کودکان: کلیسا به فریاد عدالت خواهان پاسخ می دهد

ارتدوکس های جهان کریسمس را جشن گرفتند

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند