وزیر سابق اسرائیلی با پذیرش اتهام جاسوسی برای ایران به ۱۱ سال زندان محکوم می‌شود

وزیر سابق اسرائیلی با پذیرش اتهام جاسوسی برای ایران به ۱۱ سال زندان محکوم می‌شود
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از اتهامات اصلی این سیاستمدار این بود که اطلاعات مکان‌های استقرار سرویس امنیتی اسرائیل و همچنین نام مسئولان این سرویس را به ایران ارائه کرده است.

آگهی

گونن سیگو، وزیر پیشین انرژی و زیرساخت‌های اسرائیل با پذیرش گناهکاری خود به دلیل جاسوسی برای ایران به  ۱۱ سال زندان محکوم می‌شود. 

 وزرات دادگستری اسرائیل با تایید این خبر اعلام کرد آقای سیگو با دادگاه توافق کرد تا در ازای ۱۱ سال حبس، گناهکاری خود را بپذیرد.

آقای سیگو در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶در دولت اسرائیل حضور داشت. شین بت، سازمان امنیت داخلی اسرائیل، وی را در ماه مه سال ۲۰۱۸ به اتهام جاسوسی برای ایران و انتقال اطلاعات به کشور متخاصم بازداشت کرد.

براساس کیفرخواست این متهم، گونن سگو از سال ۲۰۱۲ و در زمان اقامت در نیجریه اطلاعات مکان‌های استقرار سازمان‌های امنیتی اسرائیل و همچنین نام مسئولان این نهادها را به ایران ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید:

با وجود اینکه دادگاه آقای سیگو در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۸ به‌صورت علنی برگزار شد، اما نزدیک به ۵۰ بند از کیفرخواست به دلیل «ملاحظات امنیتی» سانسور شده و در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. یکی از این موارد، چگونگی به دست آوردن اطلاعات توسط گونن سیگو و ماموریت‌هایی است که از سوی رابط اطلاعاتی ایران به وی داده شده بود.

آقای سیگو در سال ۱۹۹۲ با رای شهروندان اسرائیلی و از یک حزب راست افراطی به کنست (پارلمان اسرائیل) راه یافت. این سیاستمدار که پزشک است در سال ۲۰۰۵ به اتهام قاچاق اکستازی و سوء استفاده از کارت اعتباری بازداشت و به ۵ سال زندان محکوم شده بود. او پس از ۲ سال از زندان آزاد شد و به دلیل ابطال پروانه طبابت به نیجریه رفت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک مرد افغان‌تبار به اتهام جاسوسی برای ایران در آلمان دستگیر شد

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم