انتقاد اردوغان از بولتون: صداهای متفاوتی از دولت آمریکا به گوش می‌رسد

انتقاد اردوغان از بولتون: صداهای متفاوتی از دولت آمریکا به گوش می‌رسد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئيس جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه ۸ ژانویه همزمان با سفر جان بولتون به ترکیه گفت کشورش به زودی برای از بین بردن گروه‌هایی که آنها را «تروریست‌هایی» در قلمرو سوریه خوانده است، اقدام خواهد کرد.

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید حرف‌های جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص عملیات نظامی ترکیه در سوریه را نمی‌پذیرد.

رئيس جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه ۸ ژانویه همزمان با سفر جان بولتون به ترکیه گفت کشورش به زودی برای از بین بردن گروه‌هایی که آنها را «تروریست‌هایی» در قلمرو سوریه خوانده است، اقدام خواهد کرد.

آقای اردوغان در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: «صداهای مختلفی از دولت امریکا می شنویم برای ما حرف ترامپ ملاک و مرجع است.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

جان بولتون که در حال حاضر در ترکیه به سر می‌برد تا با مقامات این کشور در خصوص وضعیت مناطق شمالی سوریه پس از خروج آمریکا از سوریه گفتگو کند، روز دوشنبه در اسرائيل گفته بود شبه نظامیان کرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از حمایت واشنگتن برخوردارند.

اما رسانه‌های ترکیه اعلام کردند آقای اردوغان، جان بولتون را به حضور نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور ترکیه با ادعای اینکه این کشور در عملیات سپر فرات سه هزار تروریست داعشی را از پای درآورده است، اظهار داشت: «بولتون مرتکب یک اشتباه بزرگ شده است. در این زمینه نمی‌توانیم خوشبین باشیم. به کسانی که در داخل کریدور تروریستی سوریه قرار دارند، پاسخ خواهیم داد.»

اردوغان افزود: «طی توافقی که با ایران و روسیه انجام دادیم جلو بحران جدیدی در ادلب را گرفتیم. به زودی عملیات جدیدی برای نابودی تمام گروه‌های تروریستی در سوریه را آغاز خواهیم کرد.»

وی افزود: «کدام کردی به جز تروریست‌ها توسط ترکیه کشته شده است؟ ما باید تروریست‌ها را در هر جا که هستند از بین ببریم.»

از سوی دیگر جان بولتون روز سه‌شنبه با ابراهیم کالین در آنکارا دیدار و گفتگو کرد. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در اظهاراتی در خصوص مذاکراتش با بولتون گفت: «گفتگوی جامعی با جان بولتون انجام دادیم و درباره چگونگی خروج آمریکا از سوریه رایزنی کردیم. آنکارا مایل به پاکسازی مناطقی در شرق فرات و منبج بوده و در این خصوص به طرف آمریکائی اعلام کردیم که دیگر نمی توانیم در این باره صبر کنیم.»

ابراهیم کالین در ادامه افزود: «به بولتون گفتیم که نمی توانیم حرف های شما درباره سوریه را بپذیریم. درخواستی از جانب بولتون برای دیدار با رئیس جمهوری ترکیه دریافت کردیم، اما هنوز موافقت نشده است. نهادهای نظامی و اطلاعاتی ترکیه و آمریکا درباره مسائل سوریه گفتگو خواهند کرد.»

بحث بر سر شمال سوریه و وضعیت کردها در این منطقه پس از آن بالا گرفت که رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲۸ آذر ، اعلام کرد نیروهای آمریکایی از سوریه خارج خواهند شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خروج نظامیان آمریکا از سوریه مشروط به تضمین آنکارا در عدم حمله به کردها شد

ترامپ: سوریه فقط خاک است و مرگ، بگذار ایران هرکاری می‌خواهد بکند

گراهام: ترامپ درباره سوریه نکاتی گفت که نمی‌دانستم