شیلی؛ انفجار بمب در پایتخت دست کم پنج مجروح برجای گذاشت

شیلی؛ انفجار بمب در پایتخت دست کم پنج مجروح برجای گذاشت
شیلی؛ انفجار بمب در پایتخت دست کم پنج مجروح برجای گذاشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات دولتی در شیلی با اعلام اینکه انفجار روز جمعه در منطقه مرکزی پایتخت روی داده است از یک اقدام «تروریستی» سخن گفته اند.

آگهی

انفجاری قوی در یک ایستگاه اتوبوس واقع در قلب پایتخت شیلی دست کم پنج مجروح برجای گذاشت.

مقامات دولتی در شیلی با تایید این خبر و اعلام این مطلب که انفجار روز جمعه در منطقه مرکزی پایتخت روی داده است از یک اقدام «تروریستی» سخن گفته اند.

کارلا روبیلار، فرماندار منطقه سانتیاگو به خبرنگاران گفت حادثه بر اثر انفجار بمبی دست ساز روی داده است و تاکنون دست کم پنج تن بر اثر این انفجار مصدوم شده اند. به گفته این مقام محلی تحقیقات برای روشن شدن ماهیت حمله انفجاری و شناسایی عاملان آن همچنان ادامه دارد.

این در حالیست که گروهی موسوم به «فرد گرایان وحشی» با انتشار بیانیه ای بر روی اینترنت مسئولیت این حمله را برعهده گرفته اند.

این گروه دو سال پیش مدعی شده بود که حمله به رئیس شرکت دولتی مس شیلی کار آنها بوده است. این مسئول دولتی پس از انفجار ماده ای که در یک بسته پستی برایش فرستاده شده بود زخمی شد.

آنردس چادویک، وزیر کشور شیلی ضمن اعلام اینکه از دستگاه قضایی خواسته است تحقیقی را با عنوان «جرم تروریستی» برای پیگیری این پرونده آغاز کند، تصریح کرد که بررسی های لازم در خصوص صحت ادعای گروه «فردگرایان وحشی» مبنی بر دست داشتن در انفجار روز جمعه همچنان ادامه دارد.

انفجارساعات میانی روز جمعه و در محله ای پر رفت و آمد صورت گرفت. گفته می شود که در نزدیکی محل انفجار تعداد زیادی فروشگاه، مرکز خرید و نیز یک هتل واقع شده است.

این حادثه در حالی روی می دهد که چهار سال پیش دو انفجار شدید ایستگاه مترو محله ای پر زرق و برق در لاس کندس، یکی از شهرهای استان سانتیاگو را به لرزه انداخت و ۱۴ نفر را مجروح کرد.

مسئولیت این حملات که شدیدترین از نوع خود پس از بازگشت کشور به دمکراسی در سال ۱۹۹۰ تلقی می شد را یک گروه آنارشیست برعهده گرفت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری پلیس با دانشجویان معترض به خصوصی‌سازی آموزش‌عالی در شیلی

به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا در اعتراض به سفر مایک پنس به شیلی

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند