خشم ایتالیایی‌ها از برگزاری دیدار میلان و یوونتوس در عربستان

خشم ایتالیایی‌ها از برگزاری دیدار میلان و یوونتوس در عربستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاربران ایتالیایی از تبعیضی که عربستان سعودی نسبت به زنان ایتالیایی در خصوص تماشای مسابقه سوپرکاپ ایتالیا در جده اعمال کرده است، خشمگین شده‌اند.

آگهی

میلان و یوونتوس قرار است فینال سوپرکاپ ایتالیا را در عربستان برگزار کنند، اما زنان حق ندارند به تنهایی این مسابقه را تماشا کنند.

اتحادیه فوتبال ایتالیا مطابق سنت چند سال قبل که فینال سوپرکاپ را در کشوری ثالث برگزار می‌کند تا از منافع مالی چشمگیر آن بهره‌مند شود، تصمیم گرفته این مسابقه فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ را در جده عربستان برگزار کند. برگزاری مسابقه‌ای که برای کالچو ۷ میلیارد یورو درآمد به همراه خواهد داشت.

این دیدار ۱۶ ژانویه قرار است برگزار شود اما طرفداران ایتالیایی این دو تیم مشکلات فراوانی برای تماشای این مسابقه در پیش خواهند داشت. آنطور که سایت خرید بلیت مسابقه نشان می‌دهد، خرید بلیت تکی تنها برای مردان قابل دسترسی است و زنان فقط می‌توانند با همراهی یک مرد بلیت خریداری کنند و در قسمت مخصوص خانوادگی این مسابقه فوتبال را تماشا کنند.

این مسئله انتقاد طرفداران فوتبال در ایتالیا را به همراه داشته و از مسئولان فوتبال این کشور انتقاد کرده‌اند که چرا باید به خاطر پول بیشتر، فینال سوپرکاپ این کشور، در کشوری محافظه‌کار برگزار شود که ابتدایی‌ترین حقوق زنان را هم به رسمیت نمی‌شناسد.

طبق اطلاعیه‌ای که مسئولان لیگ فوتبال ایتالیا که به آن کالچو هم اطلاق می‌شود روز چهارشنبه منتشر کردند، طرفداران می‌توانند از بلیت مسابقه به عنوان ویزای سفر استفاده کنند. بعد از اعلام آغاز فروش بلیت این مسابقه، بیش از ۵۰ هزار بلیت به فروش رفته است، اما انتقادها در خصوص برگزاری این مسابقه در عربستان و همچنین تبعیض علیه زنان همچنان ادامه دارد.

این کاربر ایتالیایی با اشاره به برگزاری فینال سوپرکاپ ایتالیا در عربستان، ضمن مخالفت با این کار، به استفاده عربستان از کودکان یمنی و کشتاری که این شکور در یمن انجام می‌دهد اشاره کرده است.

هرچند محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی در اصلاحات اخیر در این کشور تلاش کرده تا وضعیت زنان را بهبود بخشد، اما زنان در عربستان هنوز بدون اجازه مردان اجازه کارهای بسیاری را ندارند. از جمله باز کردن حساب بانکی، درخواست برای دریافت پاسپورت و یا انجام جراحی‌های انتخابی (جراحی‌هایی که به دلیل نیاز پزشکی انجام نمی‌شود و ضرورت پزشکی برای انجام آنها وجود ندارد.)

این کاربر ایتالیایی هم با منشن کردن کالچو، از آنها خواسته تا شرم کنند که تنها برای مشتی دلار حاضر شده‌اند این بازی فوتبال را در عربستان سعودی برگزار کنند.

طبق گزارش خبرگزاری آنسا ایتالیا، مسئولان کالچو طبق قراردادی که در ژوئن ۲۰۱۸ با اراده کل ورزش عربستان امضا کردند، ۳ مسابقه سوپرکاپ ایتالیا از ۵ مسابقه آتی (در ۵ سال آتی) در عربستان برگزار خواهد شد. این قرارداد ۷ میلیارد یورو برای کالچو درآمد به همراه خواهد داشت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سری آ؛ یوونتوس بدون رونالدو نخستین شکست فصل را تجربه کرد

بازگشت «خدا» به میلان؛ زلاتان سومین قهرمانی را برای آث میلان به ارمغان خواهد آورد؟

میلان برای کاهش تصادف دوچرخه‌سواران، کامیون‌ها را مجبور به نصب حسگرهای نقطه کور می‌کند