در کدام کشور اروپایی میزان مصرف الکل بیشتر است؟

در کدام کشور اروپایی میزان مصرف الکل بیشتر است؟
Copyright Edwin Land
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در سراسر اتحادیه اروپا مبلغی بیش از ۱۳۰ میلیارد یورو توسط خانواده‌ها صرف خرید مشروبات الکلی شده است.

آگهی

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، خانواده‌ها در قارۀ اروپا بیشترین میزان مصرف الکل را در سراسر جهان دارند و به همین دلیل میزان مرگ و میر به دلیل نوشیدن الکل نیز در این قاره بیش از دیگر نقاط جهان است.

در داخل قارۀ اروپا نیز آن دسته از کشورهای منطقه بالتیک که عضو اتحادیه اروپا هستند، سهم بیشتری از درآمد خانواده‌ها را صرف خرید مشروبات الکلی می‌کنند.

بر اساس داده‌های جدیدی که روز سه‌شنبه از سوی مرکز آمار یوروستات منتشر شد، سال ۲۰۱۷ میلادی در سراسر اتحادیه اروپا مبلغی بیش از ۱۳۰ میلیارد یورو توسط خانواده‌ها صرف خرید مشروبات الکلی شده است. در این میان، خانواده‌های استونی بیشترین مبلغ را در این سال (۵.۲ %) به خرید الکل اختصاص داده‌اند و پس از آنها نیز لتونی با ۴.۹ درصد و لیتوانی با ۴ درصد قرار داشتند.

علاوه بر این سه کشور منطقه بالتیک، خانواده‌ها در کشورهای شرق اروپا نیز از مشتریان پروپاقرص مشروبات الکلی هستند و لهستان با اختصاص ۳.۵ درصد از کل بودجه خانوار به خرید الکل و پس از آن جمهوری چک با ۳.۳ درصد و مجارستان با ۳ درصد در جایگاه‌های بعدی این جدول قرار دارند.

کمترین میزان مصرف الکل در خانواده‌های اروپایی هم در اسپانیا دیده شده است. در این کشور حاشیۀ دریای مدیترانه تنها ۰.۸ درصد از کل بودجۀ خانوار در سال ۲۰۱۷ میلادی به خرید الکل اختصاص یافته است. ایتالیا و یونان نیز تنها با ۰.۱ درصد مصرف بیشتر، قبل از اسپانیا قرار گرفته بودند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس لیتوانی مادر نوزاد مست را بازداشت کرد

کدام کشور اروپایی دارای بیشترین نرخ ازدواج است؟

تولید و عرضه ویسکی فرانسوی در غیاب بریتانیا در اقتصاد اروپا