تولید و عرضه ویسکی فرانسوی در غیاب بریتانیا در اقتصاد اروپا

تولید و عرضه ویسکی فرانسوی در غیاب بریتانیا در اقتصاد اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«اگر پیش از سال ۲۰۱۰ میلادی در مورد تولید ویسکی فرانسوی با مردم صحبت می‌کردید بسیاری به شما می‌گفتند که این ایده مهمل و نامعقول است. ویسکی یک نوشیدنی فرانسوی نیست. اما اکنون ما به تولید و عرضه این محصول نزدیک می‌شویم.»

آگهی

برخلاف انگلستان، اسکاتلند و ایرلند که به طور سنتی از پیشروان تولید ویسکی هستند، فرانسه دراین حوزه فعال نیست. با این وجود برکسیت و کاهش احتمالی روابط تجاری بریتانیا با اروپا عاملی برای تشویق کارآفرینان فرانسوی برای تولید ویسکی شده است.

ویسکی یک نوشیدنی الکلی است که از تخمیر دانه‌های غلات از جمله جو، گندم، ذرت و چاودار تولید می‌شود. برای جا افتادن ویسکی از مخازن چوبی که جنس آنها معمولا بلوط سفید است استفاده می‌شود.

داوید روسیه، مدیر عامل کارخانه ویسکی ورنگم در فرانسه در مصاحبه با یورونیوز گفت: «اگر پیش از سال ۲۰۱۰ میلادی در مورد تولید ویسکی فرانسوی با مردم صحبت می‌کردید بسیاری به شما می‌گفتند که این ایده مهمل و نامعقول است. ویسکی یک نوشیدنی فرانسوی نیست. اما اکنون ما به تولید و عرضه این محصول نزدیک می‌شویم.»

مراحل تخمیر در درون مخازن بزرگ فلزی و تحت فشار بالا صورت می‌پذیرد

این شرکت که یک ویسکی به نام «برتون» تولید می‌کند نخستین و تنها کارخانه تولیدکننده ویسکی فرانسوی است. مدیرعامل شرکت معتقد است با توجه به اینکه هرساله بیش از ۲۰۰ هزار بطری ویسکی در فرانسه مصرف می‌شود و محبوبیت آن بین مردم افزایش یافته، می‌توان به تولید و عرضه ویسکی فرانسوی امیدوار بود.

فیلیپ ژوژه، رئیس اتحادیه ویسکی فرانسوی می‎گوید: «ما سابقه طولانی در تولید انواع کنیاک و شراب داریم. با استفاده از تجربه و تخصص افراد در تهیه نوشیدنی‌های الکلی می‌توان امیدوار بود که بتوان ویسکی‌های خوبی تولید کرد.»

مساله کلیدی در مورد ویسکی طعم آن است که با توجه به زمان ماندن در مخازن چوبی و میزان تخمیر آن تغییر می‌کند.

سوال اساسی این است که آیا فرانسه می‌تواند یک ویسکی قابل رقابت با ویسکی بریتانیایی تولید کند و بازار اروپا را در دست گیرد؟

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در کدام کشور اروپایی میزان مصرف الکل بیشتر است؟

حجاب، الکل، کلوب‌های شبانه، نفت، پوشاک و روپیه؛ از پاکستان تنها همسایه هسته‌ای ایران چه می‌دانیم؟

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد