ماکرون: سرمایه داری لیبرال افراطی به پایان خود نزدیک می‌شود

ماکرون: سرمایه داری لیبرال افراطی به پایان خود نزدیک می‌شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری فرانسه بدون نام بردن از جنبش «جلیقه زردها» از وجود «خشم» در جامعه فرانسه سخن گفت.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در پیام خود به مردم کشورش برای آغاز سال جدید میلادی از نزدیک شدن «سرمایه داری لیبرال افراطی» به پایان خود سخن گفت.

رئیس جمهوری فرانسه که طی هفته های آخر سال ۲۰۱۸ با جنبش اعتراض آمیز جلیقه زردها در کشورش روبرو شد این اعتراضات را نشانه «تسلیم ناپذیری» فرانسوی ها دانست.

وی با این حال تاکید کرد که اصلاحات اقتصادی دولتش هنوز به بار ننشسته است. به گفته رئیس جمهوری فرانسه این امر نباید مردم کشورش را از ادامه راه این اصلاحات «منصرف» کند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

امانوئل ماکرون بدون نام بردن از جنبش «جلیقه زردها» از وجود «خشم» در جامعه فرانسه سخن گفت. او دلیل وجودی این خشم را «بی عدالتی ها»، «جهانی شدن گاه غیر قابل درک»، «نظام اداری پیچیده» و برخی «تغییرات» دانست.

محبوبیت امانوئل ماکرون از تابستان سال ۲۰۱۸ و به دنبال رسوایی شرکت یکی از دستیاران او در سرکوب معترضان در تظاهرات روز اول مه به شدت کاهش یافت. دو تن از وزرای کلیدی کابینه فرانسه در سال ۲۰۱۸ از دولت کنار رفتند. امری که از نظر صاحبنظران به تضعیف موقعیت امانوئل ماکرون نزد افکار عمومی کمک کرد.

جنبش جلیقه زردها از روز ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) در شهرهای کوچک و بزرگ فرانسه و در اعتراض به برنامه دولت برای افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد. با این حال خواسته های معترضان در هفته های بعد با وجود عقب نشینی دولت از حذف برنامه افزایش مالیات بر سوخت فراتر رفت.

جلیقه زردها در آخرین شنبه سال ۲۰۱۸ میلادی هفتمین هفته اعتراضات خود را آغاز کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین: ارزش‌های لیبرالیسم منسوخ شده‌اند

هفتمین هفتۀ اعتراض جلیقه زردها؛ حضور گستردۀ معترضان برخلاف پیش‌بینی دولت

در ششمین شنبه اعتراضی جلیقه زردهای فرانسوی دهها نفر بازداشت شدند