سخنگوی اشرف غنی: خروج نظامیان آمریکا تاثیری در امنیت افغانستان ندارد

سخنگوی اشرف غنی: خروج نظامیان آمریکا تاثیری در امنیت افغانستان ندارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیویورک تایمز و وال‌استریت ژورنال نوشته‌اند که از ۱۴هزار سرباز آمریکایی که در حال حاضر در افغانستان حضور دارند، ۷ هزار سرباز به آمریکا بازگردانده می شوند.

آگهی

هارون چخانسوری جمهوری افغانستان روز جمعه گفت که خروج نظامیان آمریکا از این کشور «تاثیری در امنیت افغانستان ندارد.»

وی همچنین گفت که ارتش افغانستان از «چهار سال و نیم گذشته» بر اوضاع امنیتی کشور «تسلط» دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که نیمی از نظامیان این کشور را از افغانستان خارج کند. این خبر یک روز بعد از اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه منتشر شد.

به گفته برخی رسانه‌ها از ۱۴هزار نظامی آمریکایی که در حال حاضر در افغانستان حضور دارند، ۷ هزار نفر به آمریکا بازگردانده می شوند.

نیروهای آمریکایی در افغانستان هم در ماموریت‌های ناتو برای حمایت از نظامیان افغانستان و هم در عملیات مستقل علیه تروریسم شرکت دارند.

این خبر در حالی منتشر می شود که مذاکرات آشتی میان ایالات متحده آمریکا و طالبان در هفته جاری در ابوظبی برگزار شد. هدف مقامات آمریکایی دستیابی به صلح با طالبان پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل ۲۰۱۹ افغانستان است.

مشخص نیست که آیا مقامات دولتی افغانستان از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیمی از نظامیانش از این کشور مطلع بوده‌اند یا خیر.

تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهایش از افغانستان و سوریه تبعات ژئوپولیتیک مهمی در منطقه دارد. برخی از کارشناسان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را پیروزی مهمی برای طالبان ارزیابی می‌کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمانده نیروهای آمریکا: هنوز دستور خروج از افغانستان را دریافت نکرده‌ایم

حمله در شرق افغانستان؛ یک نظامی آمریکایی کشته شد

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد