واکنش‌ها به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و استعفای جیمز ماتیس

واکنش‌ها به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و استعفای جیمز ماتیس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه:«ما در این تحلیل که داعش نابود شده است با آمریکایی ها هم نظر نیستیم. این تصمیمی بسیار مهم از سوی آمریکایی هاست و به نظر ما این کار (نابودی داعش) باید به اتمام برسد.»

آگهی

در پی استعفای جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا که در پی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری برای خارج کردن نظامیان آمریکا از سوریه و افغانستان رخ داد، وزیر دفاع فرانسه تصمیم آمریکا را «تصمیمی فوق العاده مهم» توصف کرد.

فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه گفته است: «ما در این تحلیل که داعش نابود شده است با آمریکایی ها هم نظر نیستیم. این تصمیمی بسیار مهم از سوی آمریکایی هاست و به نظر ما این کار (نابودی داعش) باید به اتمام برسد.»

پارلی همچنین به استعفای جیمز ماتیس واکنش نشان داد و با قدردانی از او، وی را «سربازی بزرگ» و شریکی برای همه شرایط و موقعیت‌ها توصیف کرد.

با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه پرسش مهم سرنوشت نیروهای کرد سوریه در شمال شرقی سوریه است که مورد حمایت آمریکا بودند. گفته می شود که احتمالا فرانسه مسئولیت حمایت از این نیروها را برعهده بگیرد.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا دلیل استعفای خود را فراهم کردن امکان برای دونالد ترامپ به منظور انتخاب شخصی که مواضع مشترک با رئیس جمهوری داشته باشد، عنوان کرده است. استعفایی که بطور آشکار گویایی اختلاف نظر جیمز ماتیس با دونالد ترامپ است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از سوریه را تصمیمی «درست» ارزیابی کرد و گفت که دونالد ترامپ درست می گوید ما ضربه‌هایی جدی به داعش در سوریه وارد کرده‌ایم.

با این حال فرانسه، بریتانیا و آلمان که متحدان ایالات متحده آمریکا در مبارزه علیه داعش به شمار می روند و کشورهایشان مورد حمله اعضای این گروه قرار گرفته است، نگرانی شان را از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه پنهان نکرده‌اند.

همچنین در پی تصمیم ایالات متحده آمریکا برای خروج نیمی از نیروهایش از افغانستان، سخنگوی اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان گفته است که خروج نظامیان آمریکا تاثیری در امنیت افغانستان ندارد. با این حال برخی از کارشناسان نگران افزایش قدرت طالبان در افغانستان در پی خروج نیمی از نیروهای آمریکایی هستند.

با این حال برخی تحلیلگران این اقدام آمریکا برای خروج از سوریه را سیاست دونالد ترامپ برای تنها گذاشتن اروپا در مقابل روسیه، ترکیه و ایران ارزیابی می کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تبعات توافق تلفنی ترامپ و اردوغان: رشد ارزش لیر و بهبود چشم‌انداز اقتصاد ترکیه

کارشناسان سازمان ملل از بریتانیا خواستند «عروس سابق داعش» را به کشور بازگرداند

وزارت اطلاعات ایران از دستگیری ۱۱ نفر در ارتباط با انفجارهای کرمان خبر داد