پس از ۳۶ ساعت فعالیت فرودگاه گتویک لندن به صورت محدود از سرگرفته شد

پس از ۳۶ ساعت فعالیت فرودگاه گتویک لندن به صورت محدود از سرگرفته شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های فرودگاه گتویک از روز چهارشنبه تمامی پروازهای ورودی و خروجی را متوقف کرده بودند تا بتوانند به جزییات بیشتری درباره پرواز پهبادهای مشکوک در اطراف این فرودگاه دست پیدا کنند.

آگهی

پروازها در فرودگاه گتویک لندن، پایتخت بریتانیا از سر گرفته شد. به گزارش رویترز، این فرودگاه اعلام کرده است که به طور محدود تعدادی از پروازهای ورودی و خروجی انجام خواهند شد.

فرودگاه گتویک که دومین فرودگاه بزرگ بریتانیا به شمار می‌آید به دنبال مشاهده پرواز پهباد در اطراف آن از چهارشنبه شب تعطیل شده بود. مسافران زیادی در این فرودگاه سرگردان بودند و بسیاری از پروازها در سایر فرودگاه‌های این کشور فرود آمدند. 

پلیس اعلام کرده است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر تروریستی این موضوع وجود ندارد. مدیریت ترافیک هوایی اروپا اعلام کرده بود که این فرودگاه دست کم تا جمعه بسته خواهد بود.

استقرار نیروهای مسلح در فرودگاه گتویک

نیروهای مسلح نیز برای کمک به حل وضعیت کنونی در این فرودگاه مستقر شده‌اند. گَوین ویلیامسون، وزیر دفاع بریتانیا نیز در همین زمینه گفت: «ما آنجا خواهیم بود تا هر کمکی از دستمان برمی‌‌آید انجام دهیم.»

در شرایطی که نزدیک به ۱۱۵ هزار مسافر برای سفر از طریق فرودگاه گتویک برنامه‌ریزی کرده بودند، فرودگاه اعلام کرده بود که همه پروازهای ورودی و خروجی تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شوند. این در حالی‌ست که در روزهای منتهی به کریسمس فرودگاه‌های اروپایی شلوغ و پر سفر است.

مقام‌های فرودگاه گتویک از روز چهارشنبه تمامی پروازهای ورودی و خروجی را متوقف کرده بودند تا بتوانند به جزییات بیشتری درباره پرواز پهپادهای مشکوک در اطراف این فرودگاه دست پیدا کنند.

تلاش برای یافتن منبع پرواز پهبادها

بر اساس قوانین بریتانیا پرواز پهپاد در محدوده یک کیلومتری فرودگاه‌های این کشور ممنوع است. متخلفان ممکن است در دادگاه به پنج سال حبس محکوم شوند. پلیس در تلاش است تا منبع پرواز این پهپادها را مشخص کند. هنوز اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.

فردوگاه گتویک، فرودگاهی پرتردد و شلوغ در ۴۵ کیلومتری جنوب لندن است. مسئولان این فرودگاه به خاطر مشکل به وجود آمده از مسافران عذرخواهی و اعلام کرده‌اند که «امنیت مسافران در اولویت قرار دارد.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین پهپاد با قابلیت حمل مسافر به بازار آمد

استفاده از پهپاد برای کاوش مکانهای صعب العبور ماقبل تاریخ

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟