فیسبوک به چندین شرکت بزرگ اجازه دسترسی به پیغام های کاربران را داده است

فیسبوک به چندین شرکت بزرگ اجازه دسترسی به پیغام های کاربران را داده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فیسبوک به چندین شرکت بزرگ اجازه دسترسی به پیغام های کاربران را داده است

آگهی

رسوایی دیگری برای فیسبوک این شرکت را وا داشته تا توضیحاتی را درباره اعطای دسترسی به پیغام های کاربران این شبکه اجتماعی را ارائه کند.

چند روز پیش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار گزارشی فیسبوک را به عدم رعایت حریم خصوصی کاربران متهم کرد.، در این گزارش که بر اساس اسناد داخلی فاش شده شرکت فیسبوک و مصاحبه با برخی از کارمندان سابق این شرکت نوشته شده، آمده است که شرایط و مفاد همکاری بین فیسبوک با شرکت هایی مانند اپل، آمازون، مایکروسافت، اسپاتیفای و نتفلیکس به گونه ای بوده که این شرکت ها می توانسته اند به اطلاعات شخصی کاربران از جمله اطلاعات خصوصی و غیرقابل انتشار آنها دسترسی داشته باشند.

به دنبال انتشار این گزارش یک دعوی قضایی علیه فیسبوک به دلیل مسامحه در حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران طرح شد و از ارزش سهام فیسبوک بیش از هفت درصد کاهش یافت.

ایمه آرشیبانگ، یکی از مدیران ارشد فیسبوک در یک پست بر روی وبلاگ این شرکت توضیحاتی را درباره دسترسی شرکت های تکنولوژی به داده های کاربران ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

فیس‌بوک خطای خود در «ترویج بیشتر خشونت» در میانمار را پذیرفت

ادوارد اسنودن: نرم‌افزار اسرائیلی خاشقجی را ردیابی کرد

نتیجه یک تحقیق: وقت گذرانی در شبکه‌های اجتماعی به افسردگی می‌انجامد

این مدیر ارشد با رد ادعای گزارش نیویورک تایمز می گوید: «فیسبوک به شرکت هایی چون اسپاتیفای، نتفلیکس، دراپ باکس و بانک اسکاتلند طبق قرارداد به پیغام های کاربران دسترسی اتوماتیک اعطا کرده است. این بدین معنی است که به عنوان مثال اگر یک کاربر فیسبوک که با حساب کاربری خود وارد اسپاتیفای شده بخواهد به یک کاربر دیگر فیسبوک در اسپاتیفای پیغام دهد، اسپاتیفای باید "مجوز نوشتن"، "مجوز خواندن" و "مجوز پاک کردن" را داشته باشد.»

فیسبوک در توجیه عدم اطلاع کاربران به حقوق اعطا شده به این شرکت ها می گوید که کاربران هنگام وصل شدن به حساب کاربری خود در این سایت ها، با تایید حق دسترسی این شرکت ها، خود اجازه را به آنها می دهند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات آمریکا؛ ۱۱۵ حساب کاربری در فیسبوک و اینستاگرام مسدود شدند

فیسبوک ده‌ها صفحه و حساب کاربری مرتبط با ایران را مسدود کرد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها