اردوغان: در صورت باقی ماندن نیروهای کرد در منبج، حمله خواهیم کرد

اردوغان: در صورت باقی ماندن نیروهای کرد در منبج، حمله خواهیم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری ترکیه به نیروهای آمریکایی متحد یگان مدافع خلق کردستان در سوریه هشدار داد در صورتی که نیروهای ی پ گ همچنان در شهر منبج باقی بمانند ارتش ترکیه به این شهر حمله خواهدکرد.

آگهی

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به آمریکا هشدار داد در صورتی که آنها شبه نظامیان کرد وابسته به ی پ گ، یگان مدافع خلق کردستان، را از شهر منبج خارج نکنند به این شهر حمله خواهد کرد.

اردوغان در یک سخنرانی در آنکارا اعلام کرد که «ارتش ترکیه برای حمله به منبج آماده می شود.» 

همزمان رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی خود تاکید کرد که نظامیان این کشور توان برقراری صلح در شرق رودخانه فرات در سوریه را دارند و باید آمریکایی ها اجازه این کار را بدهند.

یگان مدافع خلق کردستان مهم ترین متحد آمریکا در سوریه برای شکست نیروهای داعش بود. به همین دلیل کاخ سفید همواره از رهبران و پیشمرگه های کرد در سوریه حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید:

رهبر سابق یگان‌های مدافع خلق: تفاوتی بین ترکیه و داعش وجود ندارد

نظامیان ترک به بهانه مبارزه با شبه نظامیان کرد، ی پ گ، فوریه سال گذشته به شهر عفرین حمله کردند. شهر عفرین که در شمال استان حلب سوریه قراردارد از سال ۲۰۱۲ تحت کنترل یگان مدافع خلق، ی پ گ، قرار گرفته بود.

رجب طیب اردوغان سال گذشته در عملیات گسترده موسوم به زیتون از نظامیان ترک خواست برای پاک سازی «تروریست های کرد» به این منطقه استراتژیک سوریه حمله کنند. وی دلیل این حملات را ایمن سازی مرزهای جنوبی ترکیه اعلام کرده بود. اما به گفته صلح مسلم یکی از رهبران پیشین «ی پ گ» هدف اصلی دولت ترکیه از حمله به عفرین بی تردید اشغال منبج یکی از مهم ترین شهرهای کردستان سوریه بوده است. رئیس جمهوری ترکیه سال گذشته همزمان گفته بود که ارتش ترکیه تا فتح منبج دست از مبارزه علیه «تروریست های» کرد برنخواهد کشید.

در حال حاضر کنترل شهر عفرین و مناطق اطراف در کنترل اشتراکی نیروهای آمریکا و ارتش ترکیه است.

به شبکه واتس اپ یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توافق دولت و مقامات کردستان عراق بر سر صادرات نفت کرکوک به ترکیه

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد