کشف محموله شش تنی هروئین به مقصد اروپا توسط ایران

کشف محموله شش تنی هروئین به مقصد اروپا توسط ایران
Copyright عکس از ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این خبر در حالی منتشر می‌شود که هفته گذشته پلیس ایتالیا از کشف ۷۲۰ کیلوگرم هروئین در کانتینر یک کشتی خبر داد که مبدا حرکت آن بندرعباس بود.

آگهی

ایران از کشف و ضبط شش تن هروئین به مقصد اروپا و متلاشی کردن پنج باند بین‌المللی قاچاق مخدر توسط وزارت اطلاعات آذربایجان غربی خبر داده است.

وزارت اطلاعات ایران گفته است که تعدادی از ۱۱ فرد دستگیر شده از اتباع کشورهای اروپایی بوده‌اند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که هفته گذشته پلیس ایتالیا از کشف ۷۲۰ کیلوگرم هروئین در یکی از کانتینر یک کشتی خبر داد که مبدا حرکت آن بندرعباس در جنوب ایران بود.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

رویترز
محموله هروئین کشف شده توسط پلیس ایتالیا از کشتی با مبدا ایرانرویترز

دولت ایران با وجود همسایگی با یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده مواد مخدر یعنی افغانستان و پاکستان با چالش جدی قاچاق مواد مخدر روبروست.

چالش مهم دیگر ایران اعتیاد به مواد مخدر است. اسکندر مومنی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی روز دوشنبه ۲۱ ابان آمار معتادین به مواد مخدر در ایران را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

با این وجود ایران یکی از قوی‌ترین نیروهای پلیس مبارزه با موارد مخدر در منطقه را دارد. طبق گزارش سال ۲۰۱۴ سازمان ملل متحد پلیس ویژه مواد مخدر در ایران طی سال ۲۰۱۲ دو سوم محموله‌های قاچاق تریاک در جهان را کشف و ضبط کرده و یکی از اولین کشورها در کشف محموله‌های هروئین و مرفین بوده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار سازمان ملل نسبت به رشد فزاینده مصرف مواد مخدر در جهان

آتش بازی با مواد مخدر در دومین تولیدکننده هروئین جهان

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود