برکسیت؛ «پوتین در خیابان‌های لندن»

برکسیت؛ «پوتین در خیابان‌های لندن»
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروهی از مخالفان برکسیت در لندن در حرکتی عجیب از بیلبورد ولادیمیر پوتین که از برکسیت حمایت می کند به عنوان تبلیغ منفی استفاده کردند.

آگهی

گروهی از مخالفان نهایی شدن برکسیت در لندن یک بیلبورد تبلیغاتی نصب کردند که در آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را حامی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا معرفی می‌کند.

به اعتقاد مخالفان برکسیت، روسیه در زمان همه پرسی در سال ۲۰۱۶ هزینه‌های زیادی پرداخت کرده است تا این کمپین را تحت تاثیر قرار دهد.

در این بیلبورد اشاره شده است که رنگ تبلیغاتی هواداران برکسیت مانند رنگ پرچم روسیه آبی، سفید و قرمز است. رنگ هایی که در پرچم بریتانیا نیز هستند. گروهی که این بیلبورد را پدید آورده‌اند می‌گویند که بریتانیا با نزدیک شدن به رنگ پرچم خود از پرچم آبی با ستاره های زرد اتحادیه اروپا فاصله زیادی گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دولت بریتانیا هر گونه فرضیه مداخله روسیه در همه پرسی برکسیت سال ۲۰۱۶ را رد می کند. در این همه پرسی ۱۷.۴ میلیون نفر از شهروندان بریتانیا به برکسیت آری گفتند. این تعداد کمی بیشتر از ۵۱ درصد رای دهندگان را تشکیل می داد و در مقابل ۴۸ درصد از بریتانیایی ها مخالفت خود با جدایی این کشور از اتحادیه اروپا اعلام کردند. این همه پرسی در ۲۹ ماه مارس سال ۲۰۱۶ برگزار شد و قرار است تا ۲۹ ماه مارس سال ۲۰۱۹ روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نهایی شود.

مقامات بریتانیایی و نمایندگان اتحادیه اروپا در فاز دوم مذاکرات برکسیت هستند. مذاکراتی که به دلیل عدم توافق بر مرز بین جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی به عنوان بخشی از خاک بریتانیا توافقی بدست نیامده است و احتمال آن می رود که همین موضوع مانع اصلی کسب توافق نهایی باشد.

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا پنجشنبه در پاریس اعلام کرد که به هیچ وجه امکان برگزاری همه پرسی مجدد برکسیت وجود نخواهد داشت. ترزا می، نخست وزیر بریتانیا نیز این هفته گفت که اطمینان دارد اتحادیه اروپا و لندن بزودی به یک توافق بر سر برکسیت دست پیدا خواهند کرد. با این حال در عمل همچنان فاز دوم و پایانی مذاکرات برکسیت بین دومینیک راب، وزیر برکسیت بریتانیا و میشل بارنیه، کمیسر مسئول این مذاکرات به کندی پیش می رود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کابینه بریتانیا پیش‌نویس موافقتنامه برکسیت را تایید کرد

مذاکره کننده اتحادیه اروپا: کسب توافق بر سر برکسیت سخت اما امکان پذیر است

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟