ظریف: تحریم‌ها علیه ایران، واشنگتن را تنها گذاشته است

ظریف: تحریم‌ها علیه ایران، واشنگتن را تنها گذاشته است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالات متحده آمریکا به طور رسمی از صبح روز دوشنبه چهاردهم آبان ماه تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

آگهی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه ۵ نوامبر (۱۴ آبان) همزمان با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که این تحریم‌ها «نتیجه عکس» داده و واشنگتن را «تنها» گذاشته است.

ایالات متحده آمریکا به طور رسمی از صبح روز دوشنبه چهاردهم آبان ماه تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

آقای ظریف در واکنش به این اقدام آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «امروز آمریکا با اعمال تحریم علیه ایران که مردم عادی را مورد هدف قرارداده در برابر دادگاه عالی سازمان ملل و شورای امنیت ایستاده است. با این حال قلدری آمریکا نتیجه عکس داده است. نه تنها به این دلیل که برجام مهم است بلکه به این خاطر که دنیا نمی تواند اجازه دهد ترامپ و دار و دسته اش، نظم جهانی را به هم بریزند. این آمریکا است که تنها شده است و نه ایران.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

وزیر امور خارجه ایران همزمان در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه یو‌اس‌ای تودی گفت در صورتی که آمریکا رویکردش را تغییر دهد، امکان مذاکره وجود دارد.

آقای ظریف با اشاره به لزوم فراهم شدن «زیرساخت برای یک گفتگوی دو جانبه» با آمریکا گفت: « اعتماد متقابل پیش‌شرط مذاکره نیست اما برای آغاز مذاکرات احترام دو جانبه از سوی طرفین لازم است.»

وزیر امور خارجه ایران افزود: «دولت کنونی آمریکا نه تنها خود قوانین بین‌المللی را زیر پانهاده است بلکه از جامعه بین‌المللی هم می‌خواهد که این قوانین را نقض کنند.»

آقای ظریف با اشاره به سابقه ۳۹ ساله تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «این‌بار اعمال تحریم‌ها توسط آمریکا کاملا غیرقانونی است چرا که از دیگر کشورها می‌خواهد قطعنامه شورای امنیت را زیر پا بگذارند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشت تحریم‌های آمریکا؛ کاهش صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر

بازگشت تحریم‌های ایران؛ خشم و خوشحالی کشورها

روحانی: تحریم‌های ظالمانه آمریکا را با افتخار دور می‌زنیم