روسیه: اشرف‌غنی با مذاکرات صلح مسکو با حضور طالبان موافقت کرد

روسیه: اشرف‌غنی با مذاکرات صلح مسکو با حضور طالبان موافقت کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این مذاکرات روز نهم نوامبر (۶ روز دیگر) برگزار خواهد شد.

آگهی

وزرات خارجه روسیه اعلام کرد محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان با اعزام یک هیات بلندپایه سیاسی به مسکو برای مذاکره با طالبان موافقت کرده است. قرار است این مذاکرات روز نهم نوامبر (۶ روز دیگر) برگزار شود.

روسیه در ماه اوت سال ۲۰۱۸ میلادی پیشنهاد برگزاری مذاکرات صلح‌ چندجانبه افغانستان را با حضور نمایندگان ۱۲ کشور و طالبان مطرح کرده بود. با وجود انتشار اخباری از موافقت آقای غنی با برگزاری این مذاکرات، سرانجام دولت وحدت ملی اعلام کرد گفت‌وگوهای صلح با طالبان باید در افغانستان و با هدایت حکومت این کشور برگزار شود.

بیشتر بخوانید

وزارت خارجه روسیه می‌گوید این نخستین بار است که هیاتی بلندپایه از نمایندگی طالبان از دفتر قطر در اجلاس بین‌المللی مسکو با این درجه از اهمیت شرکت می‌کند. ایران، پاکستان، هند، چین و ایالات متحده به این نشست دعوت شده اند.

با وجود آتش‌بس موقت در جریان عید فطر سال گذشته میان طالبان و دولت افغانستان، شورشیان «امارت اسلامی افغانستان» پیشنهاد اشرف غنی برای ترک مخاصمه در زمان عید قربان را رد کردند. طالبان در زمان کارزارهای انتخاباتی و روز برگزای انتخابات مجلس، ده‌ها نفر از شهروندان افغانستان را به قتل رساند. چند روز پس از انتخابات هم طالبان اعلام کرد هلی‌کوپتری را که صندوق‌های رای را جابه‌جا می‌کرد سرنگون کرده است. شماری از شخصیت‌های نظامی و سیاسی افغانستان، از جمله فرید بختاور، رئیس شورای ولایتی فراه، جمیله امینی عضو این شورا و نعمت الله خلیل معاون قول اردوی (معاون لشکر) ۲۰۷ ظفر بر اثر سقوط این هلی‌کوپتر جان باختند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طالبان: با آمریکا درباره خروج نیروهایش از افغانستان مذاکره می‌کنیم

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد