چین: تسلیم باجگیری آمریکا نمی‌شویم

چین: تسلیم باجگیری آمریکا نمی‌شویم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«این تهدیدی است برای هرکسی که می‌خواهید؛ می‌تواند چین، روسیه یا هرکس دیگری باشد که می‌خواهد وارد این بازی شود.»

آگهی

چین انتقاد‌های دونالد ترامپ از گسترش موشک‌های هسته‌ای خود را مصداق باج‌گیری خواند و گفت، تسلیم رویکرد آمریکا نخواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه با تکرار تهدید خروج یک‌جانبه از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) گفته بود کشورش تا زمانی که روسیه و چین به توسعه موشک‌های هسته‌ای ادامه بدهند، برنامه توسعه تسلحیاتی خود را ادامه می‌دهد.

چین عضو پیمان دوجانبه آمریکا و روسیه برای منع گسترش موشک‌های هسته‌ای نیست و برخلاف این دو کشور، محدودیتی برای توسعه زرادخانه هسته‌ای خود ندارد.

بیشتر بخوانید:

آقای ترامپ با گسترش دایره تهدید ایالات متحده علیه قدرت‌های هسته‌ای نظامی جهان به خبرنگاران گفت: «تا وقتی‌که همه آن‌ها سر عقل نیایند، ما [تسلیحات هسته‌ایمان را] گسترش خواهیم داد. این تهدیدی است برای هرکسی که شما می‌خواهید؛ می‌تواند چین، روسیه یا هر کس دیگری باشد که می‌خواهد وارد این بازی شود.»

در واکنش به این سخنان، هاو چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت:‌ «حالا که ایالات متحده می‌خواهد از پیمان موشکی با روسیه خارج شود، لحن بدی در برابر کشورهای دیگر در پیش گرفته است.» وی رویکرد دونالد ترامپ را «تلاشی برای سلب مسئولیت از خود و انداختن تقصیر به گردن دیگران» توصیف کرد و گفت این رفتار پذیرفتنی نیست.

همزمان با این مجادله دیپلماتیک، جان بولتن، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که برای سفری دو روزه در مسکو به سر می‌برد، از سیاست‌های اقتصادی و نظامی چین به شدت انتقاد کرد. 

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای با روسیه خارج می‌شویم

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

هنگ کنگ با تصویب قانون جدیدی قدرت دولت را برای سرکوب مخالفان بیشتر کرد