طرح ضد کارگری دولت فنلاند در پارلمان این کشور رای آورد

طرح ضد کارگری دولت فنلاند در پارلمان این کشور رای آورد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست وزیر فنلاند میگوید این طرح نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد، در حالیکه اتحادیه‌های کارگری می‌گویند باعث تسهیل اخراج کارگران از شغل‌هایشان خواهد شد.

آگهی

دولت فنلاند موفق شد در یک رقابت سخت، طرح جنجالی خود برای مقابله با بی‌کاری را از فیلتر پارلمان عبور دهد.

روز چهارشنبه ۱۷ اکتبر نخست وزیر فنلاند بعد از بحث‌های فراوان در پارلمان این کشور موفق شد رای اعتماد نمایندگان در خصوص این برنامه را کسب کند. برنامه‌ آقای یوها سیپیلا که قرار است در آن حمایت از کارگران در برابر اخراج کاهش یابد انتقادهای زیادی را هم برانگیخته است.

نخست وزیر فنلاند می‌گوید هدف این طرح مقابله با بیکاری است، در حالیکه مخالفان نظر دیگری دارند.

در این رای گیری ۱۰۱ نفر در حمایت از ائتلاف دست راستی حاکم رای دادند در حالیکه ۷۳ نفر با برنامه‌های آقای نخست وزیر مخالف بودند.

یوها سیپیلا نخست وزیر این کشور بعد از جلسه رای اعتماد در گفتگو با خبرنگاران گفت: «ما حمایت روشنی از سیاست‌های اشتغالی دولت از سوی پارلمان دریافت کردیم که برای ما بیار مایه دلگرمی است.»

بیشتر بخوانید:

اتحادیه‌های کارگری می‌گویند به تظاهرات و اعتراضات خود علیه این برنامه ادامه می‌دهند و انتظار می‌رود در روز دوشنبه دست‌کم ۱۰ هزار نفر از کارمندان بخش‌های عمومی و دولتی در اعتراض به این برنامه، اعتصاب کنند.

در حالی که دولت استدلال می‌کند این طرح برای مقابله با بیکاری در این کشور است، اتحادیه‌های کارگری از این خشمگین هستند که این سیاست‌ها می‌تواند زمینه را برای اخراج کارگران در کارگاه‌ها و کمپانی‌های کوچک تسهیل کند.

گفتنی است نرخ بیکاری در حال حاضر در فنلاند ۶.۸ درصد است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سونای ۱۳ هزار یورویی برای نمایندۀ فنلاند دردسرساز شد

اتحادیه کارگران بریتانیا: کارگران باید سه روز در هفته استراحت کنند

درگیری کارگران و پلیس از پاریس تا استانبول