هشتگ حمایت از محمد بن سلمان در توییتر ترند شد

هشتگ حمایت از محمد بن سلمان در توییتر ترند شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در شبکه‌های اجتماعی بحث بر سر واقعی یا دروغین بودن حساب‌های کاربران حامی این هشتگ داغ شده است.

آگهی

کاربران حامی محمد بن سلمان، ولیعهد قدرتمند سعودی هشتگ #كلنا_ثقه_في_محمد_بن_سلمان (همه ما به محمد بن سلمان اعتماد داریم) را در شبکه اجتماعی توییتر در ۲۴ ساعت گذشته داغ (ترند) کردند.

شماری از حساب‌های کاربری پرطرفدار سعودی، از جمله حساب باشگاه فوتبال محبوب النصر، با استفاده از این هشتگ، حمایت خود از خاندان پادشاهی آل سعود را اعلام کرده‌اند. باشگاه النصر در توییتر خود از هشتگ‌های #السعوديه_روح_جسدها_مليار_مسلم (سعودی روح یک میلیارد مسلمان است)، #كلنا_سلمان (همه ما بن‌سلمان هستیم) استفاده کرده است.

باشگاه النصر عربستان سعودی را سرزمین صلح، رفاه و استقلال معرفی کرده و نوشته است این کشور تسلیم دستور وتهدیدها نخواهد شد.

در روزهای گذشته و پس از ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در سفارت ترکیه، روابط دیپلماتیک میان ریاض و متحدان سنتی پادشاهی سعودی در غرب دچار تنش بی‌سابقه‌ای شده است. در حالی که شماری از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده از جمله باب کروکر جمهوریخواه خبر از «قتل» آقای خاشقجی در کنسولگری عربستان در ترکیه داده‌اند، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور عربستان را به مجازات‌های شدید در صورت صحت این خبر تهدید کرده است.

بیشتر بخوانید

فرانسه، بریتانیا و آلمان، سه قدرت اصلی اتحادیه اروپا هم دست‌کم دو بار خواستار پاسخگویی عربستان سعودی درباره سرنوشت آقای خاشقجی شده اند.

پس از داغ شدن هشتگ #كلنا_ثقه_في_محمد_بن_سلمان در توییتر، شماری از کاربران این شبکه اجتماعی، نسبت به واقعی یا «بات» (ربات) بودن بسیاری از حساب‌هایی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند، ابراز تردید کردند.

به راه انداختن «طوفان توییتری» یا همان داغ کردن سازمان‌یافته یک موضوع در این شبکه اجتماعی پرطرفدار در کشورهای فارس و عرب زبان، یکی از راه‌هایی است که کنشگران اجتماعی و همچنین هواداران جریان‌های سیاسی، برای اثبات اهمیت آن موضوع از آن استفاده می‌کنند. مشابه چنین رویکردی، دست‌کم در فرانسه دیده نمی‌شود.

به توییتر یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عربستان: هر تحریمی در واکنش به ناپدید شدن خاشقجی را تلافی می‌کنیم

ریاض به صورت رسمی هرگونه قتل جمال خاشقجی را منکر شد

رئیس جمهوری اوکراین وارد عربستان شد؛ گفتگوهای صلح زلنسکی و بن‌سلمان در ریاض