واکنش هلال احمر به خون‌گیری با سرنگ مشترک از دانش آموزان تاکستانی

واکنش هلال احمر به خون‌گیری با سرنگ مشترک از دانش آموزان تاکستانی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«فردی که وارد مدرسه شده و اقدام به تست قند خون ۳۰ نفر از دانش‌آموزان دختر کرده است، پسر جوان ۱۷ ساله‌ای بود که به نظر می‌رسد با یکی از دانش‌آموزان آشنا بود.»

آگهی

جمعیت هلال احمر استان قزوین ایران می گوید فرد ناشناسی که اقدام به خون گیری با سرنگ مشترک از دانش آموزان یک مدرسه دخترانه در تاکستان کرده بود عضو این سازمان نیست.

رسانه های ایران پیش از این گزارش داده بودند که به دنبال حضور یک فرد ناشناس در یکی از دبیرستان های دخترانه تاکستان و خون گیری از دانش آموزان با سرنگ مشترک، سه نفر از مسئولان این موسسه آموزشی بازداشت شده اند.

حسین بی نیاز، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: «مدیر، معاون آموزشی و مربی بهداشت مدرسه بازداشت شده‌اند تا بازجویی‌های بیشتری انجام شود. عوامل مدرسه نباید به این سادگی فردی را که هیچ نامه‌ای از آموزش و پرورش نداشت به مدرسه راه می‌دادند.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

تعدادی از اولیای دانش آموزان مدرسه دخترانه سماء در تاکستان روز چهارشنبه در مقابل شبکه بهداشت این شهر تجمعی اعتراض آمیز برگزار کردند.

گزارش‌ها حاکی است عامل خون گیری از دانش آموزان تاکستانی که خود را عضو هلال احمر معرفی کرده بود بازداشت شده است. حسین بی نیاز در مورد عامل خون گیری از دانش آموزان تاکستانی اظهار داشت: «فردی که وارد مدرسه شده و اقدام به تست قند خون ۳۰ نفر از دانش‌آموزان دختر کرده است، پسر جوان ۱۷ ساله‌ای بود که به نظر می‌رسد با یکی از دانش‌آموزان آشنا بود.»

در بیانیه جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز آمده است: «این فرد کاملاً خودسرانه اقدام به پوشیدن لباس هلال احمر کرده و جمعیت هلال احمر استان قزوین پس از اطلاع این موضوع اقدام به شکایت از فرد مورد نظر در مراجع ذیصلاح کرده است.»

جلال رحمانی، مدیر شبکه بهداشت تاکستان نیز در مورد نگرانی خانواده دانش آموزان از احتمال انتقال بیماری با استفاده از سرنگ مشترک گفت: «آزمایش‌های لازم برای اطمینان از سلامتی این دانش آموزان انجام شده و جای هیچ نگرانی نیست.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مصرف الکل تقلبی در بندرعباس دست‌کم ۱۶ کشته و بیش از ۱۰۰ مسموم بر جا گذاشت

معاون وزیر کار ایران: برای ۱۰ میلیون نفر کوپن الکترونیکی صادر می شود

این سه‌شنبه شب یا آن سه‌شنبه شب؟ چهارشنبه‌سوری امسال دقیقاً چه روزی است؟