ایران و چین هدف جدید مبارزه با تروریسم کاخ سفید

ایران و چین هدف جدید مبارزه با تروریسم کاخ سفید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همانطور که از سخنان جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا بر می آید حکومت ایران و حتی چین جایگاه مهمی در استراتژی مقابله با تروریسم آمریکا دارند.

آگهی

دولت ایالات متحده پنج شنبه از استراتژی جدید این کشور در مبارزه علیه تروریسم پرده برداشت. مبارزه با تروریسمی که به گفته کاخ سفید تنها چند گروه نام آشنا را هدف نمی گیرد بلکه هدف آن «مبارزه و انهدام گروه های تروریستی در جای جای جهان» است.

در استراتژی جدید کاخ سفید بیشتر از همه نام حکومت ایران به عنوان یکی از مهم ترین حامیان تروریسم در جهان آمده است. جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ که استراتژی جدید آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم را معرفی می کرد در سخنان خود تاکید کرد که ایالات متحده تمام گروه های تروریستی و ایدئولوژی این گروه ها را هدف مبارزات خود قرارخواهد داد. به گفته آقای بولتون که یکی از حامیان گروه مجاهدین خلق هم هست، حکومت ایران یکی از منابع اصلی تولید و ترویج تروریسم در جهان است. به گفته جان بولتون کاخ سفید از انهدام منابع مالی تروریست ها گرفته تا منزوی کردن کشورهای حامی آنها در جامعه جهانی، از هیچ فرصتی برای مبارزه با تروریسم دریغ نخواهدکرد.

جان بولتون در سخنان خود خطاب به مقامات ایران گفت: « دوران سردمداری باراک اوباما به سر آمده است. این موضوع را بیشتر از همه به ایرانی ها گوشزد می کنیم.»

خبرنامه یورونیوز را هر روز در ایمیل خود دریافت کنید

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنان خود تاکید کرد که کاخ سفید تمام توان خود را بکار می گیرد تا تحریم های علیه ایران به شدیدترین وجه اجرا شوند. بولتون ایران را «بانک مرکزی حامی تروریسم در جهان از فردای انقلاب سال ۵۷» نامید.

بیشتر بخوانید:

جان بولتون خطاب به ایران: ما را ارباب جهنم می‌خوانید پس اگر با ما در بیافتید جهنم را می‌بینید

بولتون هم چنین در سخنان خود به رقیب اصلی اقتصادی آمریکا چین کمونیستی اشاره کرد و گفت همانطور که معاون رئیس جمهوری مایک پنس هم بیشتر عنوان کرد چینی ها خواهان مداخله در انتخابات آمریکا هستند. وی تاکید کرد که هیچگاه شاهد این دست فعالیت های دولت چین در گذشته نبوده است. مشاور امنیت ملی کاخ سفید و یکی از مهم ترین استراتژیست های دولت دونالد ترامپ اعلام کرد که در هفته و ماه های آینده پرونده فعالیت های ضدآمریکایی چین خصوصا مداخله این کشور در انتخابات آمریکا منتشرخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

چین اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مضحک خواند

بولتون تصریح کرد زندان گوانتانامو که قراربود بدستور اوباما بسته شود همچنان درهایش را بروی اعضای گروه های تروریستی بازنگاه خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ائتلاف اطلاعاتی کشورهای «پنج چشم» برای مقابله با نفوذ جهانی چین

ویدئوی رزمایش مقابله با حمله تروریستی در ورزشگاه لیون

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند