تخریب یک زاغه‌نشین در حومه مادرید؛ «کولی‌ها زندگی بهتر نمی‌خواهند»

تخریب یک زاغه‌نشین در حومه مادرید؛ «کولی‌ها زندگی بهتر نمی‌خواهند»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دایانا دختر بچه ۶ ساله پیشتر و خارج از «گالینرو» شنیده بود که مردم به آن‌ها می‌گویند «کثیف».

آگهی

شهرداری مادرید پس از تخریب زاغه نشین۱۵۰ کولی در حومه پایتخت اسپانیا، به این افراد گریزان از زندگی «عادی» خانه‌ و امکانات بهتر زندگی را پیشنهاد کرده است. کولی‌ها زندگی جدید اما مبهم نمی‌خواهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از این افراد لیپوونچ نام دارد؛ مادر ۲۱ ساله یک نوزاد که پا به ماه فرزند دوم است. لیپوونچ می‌گوید خانه‌های جدید بهتر از اینجا هستند ولی ما اینجا بزرگ شده‌ایم. ترک اینجا حس عجیب و غریبی دارد.

صلیب سرخ، کار انتقال کولی‌های ساکن بیغوله‌های موسوم به «گالینرو» را بر عهده گرفته است. تخریب این زاغه نشین از سال‌ها پیش و همزمان با طرح ایجاد یک اتوبان جدید در حومه مادرید، در دستور کار قرار گرفت اما تا هفته گذشته اجرایی نشد. سرانجام با حکم دادگاه و دستور دولت، بولدوزرها در سه روز این منطقه را «پاک‌سازی» کردند.

بیشتر بخوانید:

در حالیکه کولی‌های ساکن گالینرو، خانه‌های خود را با ابزار دم دستی و قراضه‌های ساختمان و خودرو بنا کرده و هیچ پولی بابت آن نمی‌پرداختند، از حالا به بعد باید برای ساکن شدن در آپارتمان‌های اجتماعی، ماهیانه حدود ۸۰ یورو بپردازند. از سوی دیگر ورود به جامعه شهری نه برای خود کولی‌ها و نه برای همسایگان راحت نیست؛ گزارش‌هایی از ناخرسندی ساکنان آپارتمان‌های نزدیک به مهمانان تازه وارد منتشر شده است. دایانا دختر ۶ ساله یکی از خانواده‌های کولی می‌گوید: «ما کثیف نیستیم». او پیشتر و خارج از «گالینرو» شنیده بود که مردم به آن‌ها می‌گویند «کثیف».

رویترز
کولی‌های حومه مادرید به آپارتمان اسباب کشی می‌کنندرویترز

شمار کولی‌های اسپانیا تا ۷۵۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود. بسیاری از کولی‌های این کشور، مانند دیگر کشورهای اروپایی، از رومانی می‌آیند و به‌عنوان شهروندان اروپایی برای سفر و کار کردن، احتیاجی به ویزا ندارند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد