تولید کوکائين درکلمبیا به بیشترین میزان در طول تاریخ رسید

تولید کوکائين درکلمبیا به بیشترین میزان در طول تاریخ رسید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد برآورد می‌کند که تولید بالقوه کوکائین در بازار محلی ارزشی حدود ۲.۷ میلیارد دلار خواهد داشت.

آگهی

سازمان ملل متحد می‌گوید کشت کوکائین در کلمبیا در سال گذشته میلادی به بالاترین حد در طول تاریخ رسیده است و این می‌تواند تلاش‌ها برای برقراری صلح در این کشور را تضعیف کند.

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای روز پنجشنبه ۲۰ سپتامبر اعلام کرد که منطقه تحت کشت کوکائين در کلمبیا بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، ۱۷ درصد افزایش یافته و به ۱۷۱ هزار هکتار رسیده است.

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد همچنین برآورد می‌کند که تولید بالقوه کوکائین در بازار محلی ارزشی حدود ۲.۷ میلیارد دلار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

این نهاد سازمان ملل همچنین هشدار داده افزایش تولید این ماده مخر می‌تواند به تقویت گروه‌های مسلح، افزایش فساد و تضعیف تلاش‌های صلح طلبانه منجر شود.

دولت کلمبیا توانست در سال ۲۰۱۶ با امضای توافق‌نامه‌ای با گروه‌ شبه نظامی فارک به دهه‌ها نزاع داخلی و خشونت خاتمه دهد. اما با انتخاب ایوان دوکه، رئیس جمهوری جدید در خرداد ماه ۹۷، نگرانی‌ها در خصوص آغاز و تشدید این درگیری‌ها افزایش یافته است.

آقای دوکه پیش از پیروزی در انتخابات وعده داده بود که توافقنامه با گروه فارک را بازنگری خواهد کرد و سران این گروه را مورد تعقیب قرار خواهد داد.

بیشتر درآمد گروه فارک از تجارت مواد مخدر و به ویژه کوکائين حاصل می‌شود. با توجه به تهدیدهای رئيس جمهوری جدید در خصوص تحت تعقیب قرار دادن اعضای فارک و از سوی دیگر افزایش درآمد حاصل از مواد مخدر برای این گروه، نگرانی‌ها در خصوص احتمال آغاز دوباره درگیری‌های خونبار شدت گرفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس آلمان ۱ و نیم تن کوکائين به ارزش ۲۷۰ میلیون یورو را سوزاند

کلمبیا: کشف بیش از ۹۴ تن کوکائین در عملیات چند‌ملیتی

لاک‌پشت دریایی که ۸۰۰ کیلوگرم کوکائین حمل می‌کرد