فریاد صلح با ایران هنگام سخنرانی برایان هوک

فریاد صلح با ایران هنگام سخنرانی برایان هوک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از سخنرانی رئيس کارگروه اقدام ایران، یک زن با اعتراض به سیاست‌های دولت دونالد ترامپ در خاورمیانه و به ویژه در خصوص ایران، نظم جلسه را به هم زد و خواهان صلح با ایران شد

آگهی

سخنرانی برایان هوک در نشستی در موسسه هادسن جنجال آفرین شد. رئيس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۹ سپتامبر بعد از پایان سخنرانی‌اش در باره اقداماتی که آمریکا قرار است در قبال ایران انجام دهد، با اعتراض یکی از حاضران مواجه شد.

مدئا بنجامین بلافاصله پس از پایان صحبت‌های هوک روی سن آمد و به سیاست خارجی دولت آمریکا اعتراض کرد. او در حالی که تیشرت صورتی رنگی به تن داشت و روی آن به فارسی نوشته شده بود «صلح با ایران» خطاب به هوک گفت که «جامعه جهانی و متحدان ما آلمان و فرانسه و بریتانیا خواستار حفظ توافق هسته ای با ایران هستند اما شما می خواهید برای جنگ با ایران پرونده سازی کنید.»

بیشتر بخوانید:

در حالیکه نیروهای امنیتی قصد داشتند خانم بنجامین را به بیرون سالن هدایت کنند او با سماجت و با کنایه خطاب به برایان هوک گفت: «گفتید که ایران باید مانند یک کشورعادی رفتار کند، بیایید درباره کشورهای عادی صحبت کنیم. درباره عربستان سعودی که هر روز یمنی‌ها را بمباران می‌کند. متحدین ما در جهان بزرگ‌ترین تهدیدها برای صلح هستند.»

مدئا بنجامین که از بنیانگذاران گروه زنان صلح کد پینک و از فعالان جنبش ضد جنگ است در ادامه صحبت‌هایش و در حالی که نیروهای امنیتی تلاش می‌کردند او را به بیرون هدایت کنند ادامه داد: «آیا فکر می‌کنید تحریم‌ها علیه ایران به رژیم ایران آسیب خواهد رساند؟ این تحریم‌ها به مردم ایران لطمه می‌زند. ما خواهان یک جنگ دیگر در خاورمیانه نیستیم. نتیجه جنگ افروزی شما در عراق چه شد؟. این سیاست شما تجربه جنگ با عراق و جنگ با لیبی را تکرار می‌کند.»

این فعال اجتماعی در حالیکه با زور نیروهای امنیتی در حال بیرون رفتن از سالن بود در پایان صحبت‌هایش گفت که «ما جنگ نمی‌خواهیم بیایید با ایران صلح کنیم.»

در تمام این مدت برایان هوک سکوت کرده بود و احتمالا منتظر بود نیروهای امنیتی این خانم معترض را به بیرون هدایت کنند. پس از اینکه این اتفاق افتاد، آقای هوک تنها به گفتن یک جمله بسنده کرد: «احتمالا این خانم امروز صبح قهوه نخورده بودند.»

پس از این جمله آقای هوک، جلسه دوباره به روال عادی بازگشت و پرسش و پاسخ حاضرین از رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا آغاز شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس گروه اقدام ایران در گفتگوی اختصاصی با یورونیوز: به دنبال تغییر رژیم نیستیم

بولتون: نماینده روسیه درخواستی برای تعلیق تحریم‌های ایران نکرد

آیا اروپا می‌تواند جلوی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را بگیرد؟