تلفات طوفان فلورانس به ۱۲ نفر رسید

تلفات طوفان فلورانس به ۱۲ نفر رسید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گزارش‌ها حاکی از آن است که در جنوب شرقی ایالت کارولینای شمالی، آب اقیانوس در حال بالا آمدن است و بسیاری از جاده‌ها به دلیل جاری شدن سیل بسته شده اند.

آگهی

طوفان فلورانس آمریکا به سواحل شرقی این کشور رسید.

این طوفان که در نتیجه آن تاکنون دستکم ۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند همچنان با سرعت و شدت زیاد شهرهای ساحلی ایالات متحده را تهدید می‌کند.

این طوفان که از روز پنجشنبه در سواحل ایالات کارولینای شمالی را مشاهده شده بود خسارات فراوانی را متوجه شهروندان این ایالت کرده است.

از جمله قربانیان این طوفان یک مادر و کودک بودند که سقوط یک درخت روی خانه‌شان در شهر ویلمینگتون در کارولینای شمالی باعث مرگ آنها شد. پدر این کودک که در اثر این حادثه زخمی به بیمارستان منتقل شده است.

بیشتر بخوانید:

این طوفان که به صورت آهسته به سمت غرب حرکت می‌کند، روز یکشنبه به سمت شمال و به طرف اوهایو نیز رفته است.

در حالی که مدیر مرکز طوفان آمریکا نسبت به عواقب این طوفان و خسارات آتی هشدار داده است، گزارش‌ها حاکی از آن است که در جنوب شرقی ایالت کارولینای شمالی، آب اقیانوس در حال بالا آمدن است و بسیاری از جاده‌ها به دلیل جاری شدن سیل بسته شده اند.

مقامات محلی پیشتر هشدار داده بودند که این طوفان فاجعه‌ای خطرناک است که بیش از ۵ میلیون نفر را در معرض تهدید قرار داده است.

سرعت طوفان در برخی از نقاط به بیش از ۱۶۵ کیلومتر در ساعت رسیده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمال دارد سطح آب اقیانوس تا ۴ متر افزایش یابد.

کن گراهام مدیر مرکز ملی طوفان آمریکا می‌گوید: «ابعاد فاجعه و خسارات به حجم و اندازه این طوفان بستگی دارد. ما باید بسیار هشیار باشیم چرا که وضعیت بسیار خطرناک و نگران کننده‌ای در حال مشاهده است و این طوفان تمام مولفه‌های یک طوفان خطرناک را دارد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند