صیاد بوشهری در حمله گارد ساحلی امارات کشته شد

صیاد بوشهری در حمله گارد ساحلی امارات کشته شد
Copyright آرشیو
Copyright آرشیو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی وزارت خارجه ایران: «در حال بررسی و پیگیری خبر حمله به قایق ماهیگیری ایرانی هستیم و به محض دریافت اخبار صحیح و قابل اتکاء واکنش مقتضی خواهیم داشت.»

آگهی

بر اثر حمله گارد ساحلی امارات عربی متحده به یک لنج ماهیگیری ایران که از اسکله بوشهر راهی خلیج فارس شده بود یکی از خدمه کشته شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در این حادثه دو نفر نیز مجروح شدند. عمار ماهینی، صاحب شناور ایرانی در مورد حمله گارد امارات عربی متحده اظهار داشت: «لنج ما از اسکله صیادی جلالی به سمت مطاف حرکت کرده تا گرگورها را برداشت کند، اما طبق آخرین تماسی که یکی از خدمه با من داشت، حدود ساعت ۱۶ چهارشنبه گذشته و زمانی که مشغول صرف نهار بوده‌اند، با تیراندازی یک شناور بدون پرچم مواجه می‌شوند.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

وی افزود: «تنها تماسی که با من برقرار شده، ساعت هشت صبح پنجشنبه گذشته از سوی یکی از خدمه لنج بود که خبر داد که یاسین لطفی پور از سرنشینان شناور بر اثر تیراندازی کشته شده است، دو خدمه دیگر با نام‌های حیدر ماهینی و حسن آلبوسین هم مجروح شده اند و با قایق تندرو، آن‌ها و سایر خدمه را با خود برده‌اند و حدود دو ساعت دیگر با بندر دوبی فاصله داریم.»

وزارت خارجه ایران: تاکنون خبر رسمی و تایید شده‌ای به دست ما نرسیده

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز شنبه در واکنش به خبر منتشرشده مبنی بر حمله گارد ساحلی امارات متحده عربی به لنج ایرانی گفت: «در حال بررسی و پیگیری خبر حمله به قایق ماهیگیری ایرانی هستیم و به محض دریافت اخبار صحیح و قابل اتکاء واکنش مقتضی خواهیم داشت.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: «از روز گذشته که این خبر منتشر شد دستگاه‌های ذیربط بویژه بخش‌های سیاسی و کنسولی وزارت امور خارجه، سفارت ما در ابوظبی و سرکنسولگری کشورمان در دوبی پیگیر موضوع شدند که تاکنون خبر رسمی و تایید شده‌ای به دست ما نرسیده است که به محض دریافت اخبار دقیق و موثق اقدامات و واکنش‌های مقتضی را به عمل می‌آوریم.»

تنش بین شناورهای صیادی ایران و گارد ساحلی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس طی ماههای گذشته افزایش یافته است. یک صیاد ایرانی اواخر خردادماه سال جاری به ضرب گلوله گارد مرزبانی عربستان کشته شد.

سال گذشته نیز سه صیاد بوشهری توسط گارد ساحلی عربستان سعودی بازداشت شده بودند. آنها از اسکله جفره بوشهر برای ماهیگیری راهی دریا شده بودند. این سه صیاد کمتر از یک ماه پیش از سوی عربستان آزاد شدند.

نبروی دریایی سپاه پاسداران ایران نیز تابستان امسال یک فروند شناور صیادی متعلق به عربستان را توقیف کرد. مقامات ایران دلیل توقیف این شناور را «تجاوز به آبهای مرزی ایران» عنوان کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۱۹ صیاد ایرانی زندانی در عربستان پس از حدود یک سال آزاد شدند

توقیف یک شناور صیادی عربستان در «آبهای ایران»

یک صیاد ایرانی به ضرب گلوله گارد مرزبانی عربستان کشته شد