سازمان ملل: مهاجران ردشده توسط ایتالیا مورد «شکنجه و تجاوز» قرار گرفته بودند

مهاجران غیرقانونی در سواحل ایتالیا
مهاجران غیرقانونی در سواحل ایتالیا Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرده است مهاجران آفریقایی که ایتالیا هفته گذشته از پذیرش آنان سر باز زد، برای بیش از دو سال در لیبی توسط قاچاقچیان نگه داشته شده و مورد اذیت و آزار قرار گرفته بوده‌اند.

آگهی

سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرده است مهاجران آفریقایی که ایتالیا هفته گذشته از پذیرش آنان سر باز زد، برای بیش از دو سال در لیبی توسط قاچاقچیان نگه داشته شده و مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفته بوده‌اند.

۱۵۰ مهاجر عمدتا اریتره‌ای و سومالیایی روز ۱۵ آگوست از دریای مدیترانه نجات داده شدند اما دولت ضدمهاجر ایتالیا پس از ده روز منتظر گذاشتن آنان در سواحل خود اجازه ورود به خاک ایتالیا را به آنان نداد تا اینکه ایرلند، آلبانی و واتیکان قبول کردند آنان را بپذیرند.

جوئل میلمن، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت، گفته است بسیاری از این پناهجویان برای بیش از دو سال در لیبی در اسارت قاچاقچیان به سر می‌برده‌اند و در همان حال که متحمل شکنجه و تجاوز می‌شدند، افراد قاچاقچی با تماس با خانواده‌های آنان درخواست باج می‌کرده‌اند.

به گفته این مقام وابسته به سازمان ملل، «دکترهای ایتالیایی که زنان نجات‌یافته را معاینه کرده‌اند گزارش داده‌اند که بسیاری از آن‌ها می‌گویند در زمان اقامت در لیبی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌آپ دریافت کنید

مطابق اعلام سازمان بین‌المللی مهاجرت بیش از ۱۵۰۰ پناهجو در سال ۲۰۱۸ در آب‌های مدیترانه غرق شده‌اند

سازمان ملل اعتقاد دارد هنوز هزاران مهاجر در لیبی در پناهگاه‌های جنگی و خانه‌های امن نگهداری می‌شوند.

با کاهش ارزش پول لیبی و همچنین افزایش درگیری‌ها در غرب این کشور، شرایط برای رسیدن مهاجران به ساحل و عزیمت آنان با قایق به آن‌ سوی آب سخت‌تر شده است. در همین حال وضعیت دشوار سفر از راه دریا به غرق هزاران تن در آب‌های مدیترانه طی سال‌های جاری انجامیده است.

بیشتر بخوانید:بیش از ۱۵۰۰پناهجو در سال جاری میلادی در مدیترانه غرق شده اند

از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار پناهجو به سواحل ایتالیا وارد شده‌اند و همین امر موجب شکل‌گیری و قدرت‌گیری جریان مخالف مهاجرت در ایتالیا شده است. حامیان این جریان معتقدند که سایر اعضاء اتحادیه نیز باید در پذیرش مهاجران مشارکت داشته باشند.

انتخابات جاری ایتالیا با پیروزی احزاب ضدساختار و مهاجرستیز همراه بود و از ماه ژوئن بدین سو دولت سالوینی نخست‌وزیر دست به سلسله اقدامات سختگیرانه در قبال مهاجران زده است. مسئله‌ای که منجر به تنش فزاینده در روابط ایتالیا و اتحادیه اروپا شده است.

دولت ایتالیا اتحادیه اروپا را تهدید کرده است که اگر بقیه دولت‌ها مهاجران را نپذیرند بودجه تخصیصی به این سازمان را قطع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایتالیا اتحادیه اروپا را به دورویی در بحران مهاجرت متهم کرد

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟

ایتالیا؛ پل «تبتی»‌ با ارتفاع ۱۷۵ متر در اومبریا قول یک پیاده‌روی نفس‌گیر را به شما می‌دهد